- Innlegg: 5
- Mottatte takk 0
Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Ordrebekreftelse på epost etter kjøp!
- Tommy Karlsen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
18/01/2012 22:26 #5248
av Tommy Karlsen
Ordrebekreftelse på epost etter kjøp! opprettet av Tommy Karlsen
Hei hei!
Kundene mine får ikke noe ordrebekreftelse epost etter en handel.
Mener zen cart har dete. Noen som vet ?
Evnt hvordan kan man få dette fikset ?
Kundene mine får ikke noe ordrebekreftelse epost etter en handel.
Mener zen cart har dete. Noen som vet ?
Evnt hvordan kan man få dette fikset ?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Kjetil Skjellerud
- Juniorbruker
Less
Mer
- Innlegg: 32
- Mottatte takk 0
23/01/2012 18:45 #5273
av Kjetil Skjellerud
Besvart av Kjetil Skjellerud i emne Sv: Ordrebekreftelse på epost etter kjøp!
Du har antageligvis ikke satt opp alt i Configuration-->E-mail options.
Du kan jo legge inn at du skal ha kopi av ordre, og sjekke om du selv får det. Tipper det er noen settinger her du mangler f.eks Send E-mails=True ?
Du kan jo legge inn at du skal ha kopi av ordre, og sjekke om du selv får det. Tipper det er noen settinger her du mangler f.eks Send E-mails=True ?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Jan Eivind Braaten
- Nybegynner
Less
Mer
- Innlegg: 4
- Mottatte takk 0
19/06/2013 18:29 - 19/06/2013 18:38 #5607
av Jan Eivind Braaten
Besvart av Jan Eivind Braaten i emne Sv: Ordrebekreftelse på epost etter kjøp!
Ordrebekreftelse blir heller ikke hos DOMENE1 sendt til kunder. De kommer inn til ordre@dummy.tld som de skal - men så finnes det i Admin kun et valg for å motta kopi av ordrebekreftelse til seg selv. Det er ingen valg for at kunden skal motta ordrebekreftelse,
Jeg har sjekket alle innstillinger i Admin -> Konfigurasjon -> Eposter, og deretter sammenlignet dem med innstillingene i Admin på DOMENE2 som også kjører på ZenCart. Jeg har endret alle variablene på DOMENE1 til de samme som er i Admin -> Konfigurasjon -> Eposter på DOMENE2 Begge butikkene ligger på webhotellet GoLarge. DOMENE2 som har ZenCart versjon 1,3,9f fungerer, DOMENE1 som har ZenCart versjon 1,5,1 virker ikke med hensyn til denne funksjonen.
På DOMENE1 er det foreløpig ikke lagt inn andre betalingsmuligheter enn forhåndsbetaling, og på portoberegning er det lagt inn tabellpris med variabel for at kjøp over kr 1200 skal bli fraktfritt.
Log-filene varsler om "PHP Warning: escapeshellcmd() has been disabled for security reasons in /home/.../public_html/includes/classes/class.phpmailer.php on line 410"
Linjene 406 til 410 har denne kommandoen i class.phpmailer.php:
function SendmailSend($header, $body) {
if ($this->Sender != "")
$sendmail = sprintf("%s -oi -f %s -t", escapeshellcmd($this->Sendmail), escapeshellarg($this->Sender));
else
$sendmail = sprintf("%s -oi -t", escapeshellcmd($this->Sendmail));
I samme mappe ligger også filen "order.php". På linje 664 i denne fila står det noe som jeg synes er merkelig:
$customer_notification = (SEND_EMAILS == 'true') ? '1' : '0';
Jeg har letet etter svar på zen-cart.com, men der er det tydeligvis ingen som har hatt problem med at kunder ikke får ordrebekreftelse.
Takknemlig for svar med tips.
Jeg har sjekket alle innstillinger i Admin -> Konfigurasjon -> Eposter, og deretter sammenlignet dem med innstillingene i Admin på DOMENE2 som også kjører på ZenCart. Jeg har endret alle variablene på DOMENE1 til de samme som er i Admin -> Konfigurasjon -> Eposter på DOMENE2 Begge butikkene ligger på webhotellet GoLarge. DOMENE2 som har ZenCart versjon 1,3,9f fungerer, DOMENE1 som har ZenCart versjon 1,5,1 virker ikke med hensyn til denne funksjonen.
På DOMENE1 er det foreløpig ikke lagt inn andre betalingsmuligheter enn forhåndsbetaling, og på portoberegning er det lagt inn tabellpris med variabel for at kjøp over kr 1200 skal bli fraktfritt.
Log-filene varsler om "PHP Warning: escapeshellcmd() has been disabled for security reasons in /home/.../public_html/includes/classes/class.phpmailer.php on line 410"
Linjene 406 til 410 har denne kommandoen i class.phpmailer.php:
function SendmailSend($header, $body) {
if ($this->Sender != "")
$sendmail = sprintf("%s -oi -f %s -t", escapeshellcmd($this->Sendmail), escapeshellarg($this->Sender));
else
$sendmail = sprintf("%s -oi -t", escapeshellcmd($this->Sendmail));
I samme mappe ligger også filen "order.php". På linje 664 i denne fila står det noe som jeg synes er merkelig:
$customer_notification = (SEND_EMAILS == 'true') ? '1' : '0';
Jeg har letet etter svar på zen-cart.com, men der er det tydeligvis ingen som har hatt problem med at kunder ikke får ordrebekreftelse.
Takknemlig for svar med tips.
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
23/06/2013 11:54 - 23/06/2013 11:57 #5609
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: Ordrebekreftelse på epost etter kjøp!
Se
www.google.com/search?q=zen+cart+mail+problem
Samt www.google.com/search?q=PHP+Warning%3A+e...+security+reasons+in
Dette er ikke rakket-forskning. Ganske enkelt - søk, les og test.
Samt www.google.com/search?q=PHP+Warning%3A+e...+security+reasons+in
Dette er ikke rakket-forskning. Ganske enkelt - søk, les og test.
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Jan Eivind Braaten
- Nybegynner
Less
Mer
- Innlegg: 4
- Mottatte takk 0
25/06/2013 11:28 #5618
av Jan Eivind Braaten
Besvart av Jan Eivind Braaten i emne Sv: Ordrebekreftelse på epost etter kjøp!
Nå virker det. Jeg måtte forandre noen verdier i Konfigurasjon -> E-post i Admin.
Det er altså mulig at to ulike nettbutikker som begge bruker Zen-cart løsning hos samme webhotell kan ha to ulike oppsett av mailforsendelse?! Jeg antar at det kun innebærer at de to nettbutikkene fysisk ligger på to ulike servere.
Verdiene som måtte forandres, var disse:
* E-Mail Transport Method endret fra PHP til smtpauth (jeg får bare godta at riktig innstilling på webhotellets Linux-server er smtpauth?!)
* SMTP Email Accont Mailbox endret fra ikkeno til ordre@sunnvital.no
* SMTP Email Account Password endret fra masse stjerner til spost passordet tilknyttet ordre@sunnvital.no
* SMTP Email Mail Host endret fra ikkeno til mail.sunnvital.no
* SMTP Email Mail Server Port endret fra 25 til 26 (server port ble satt til 26 etter å ha sjekket mailinnstillingene i nettbutikkens CPanel).
Det er altså mulig at to ulike nettbutikker som begge bruker Zen-cart løsning hos samme webhotell kan ha to ulike oppsett av mailforsendelse?! Jeg antar at det kun innebærer at de to nettbutikkene fysisk ligger på to ulike servere.
Verdiene som måtte forandres, var disse:
* E-Mail Transport Method endret fra PHP til smtpauth (jeg får bare godta at riktig innstilling på webhotellets Linux-server er smtpauth?!)
* SMTP Email Accont Mailbox endret fra ikkeno til ordre@sunnvital.no
* SMTP Email Account Password endret fra masse stjerner til spost passordet tilknyttet ordre@sunnvital.no
* SMTP Email Mail Host endret fra ikkeno til mail.sunnvital.no
* SMTP Email Mail Server Port endret fra 25 til 26 (server port ble satt til 26 etter å ha sjekket mailinnstillingene i nettbutikkens CPanel).
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.