× Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Ordrebekreftelse på epost etter kjøp!

Ordrebekreftelse på epost etter kjøp! opprettet av Tommy Karlsen

Hei hei!

Kundene mine får ikke noe ordrebekreftelse epost etter en handel.
Mener zen cart har dete. Noen som vet ?
Evnt hvordan kan man få dette fikset ? :)
18/01/2012 22:26 #5248

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Kjetil Skjellerud i emne Sv: Ordrebekreftelse på epost etter kjøp!

Du har antageligvis ikke satt opp alt i Configuration-->E-mail options.

Du kan jo legge inn at du skal ha kopi av ordre, og sjekke om du selv får det. Tipper det er noen settinger her du mangler f.eks Send E-mails=True ?
23/01/2012 18:45 #5273

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Jan Eivind Braaten i emne Sv: Ordrebekreftelse på epost etter kjøp!

Ordrebekreftelse blir heller ikke hos DOMENE1 sendt til kunder. De kommer inn til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. som de skal - men så finnes det i Admin kun et valg for å motta kopi av ordrebekreftelse til seg selv. Det er ingen valg for at kunden skal motta ordrebekreftelse,

Jeg har sjekket alle innstillinger i Admin -> Konfigurasjon -> Eposter, og deretter sammenlignet dem med innstillingene i Admin på DOMENE2 som også kjører på ZenCart. Jeg har endret alle variablene på DOMENE1 til de samme som er i Admin -> Konfigurasjon -> Eposter på DOMENE2 Begge butikkene ligger på webhotellet GoLarge. DOMENE2 som har ZenCart versjon 1,3,9f fungerer, DOMENE1 som har ZenCart versjon 1,5,1 virker ikke med hensyn til denne funksjonen.

På DOMENE1 er det foreløpig ikke lagt inn andre betalingsmuligheter enn forhåndsbetaling, og på portoberegning er det lagt inn tabellpris med variabel for at kjøp over kr 1200 skal bli fraktfritt.

Log-filene varsler om "PHP Warning: escapeshellcmd() has been disabled for security reasons in /home/.../public_html/includes/classes/class.phpmailer.php on line 410"

Linjene 406 til 410 har denne kommandoen i class.phpmailer.php:

function SendmailSend($header, $body) {
if ($this->Sender != "")
$sendmail = sprintf("%s -oi -f %s -t", escapeshellcmd($this->Sendmail), escapeshellarg($this->Sender));
else
$sendmail = sprintf("%s -oi -t", escapeshellcmd($this->Sendmail));

I samme mappe ligger også filen "order.php". På linje 664 i denne fila står det noe som jeg synes er merkelig:

$customer_notification = (SEND_EMAILS == 'true') ? '1' : '0';

Jeg har letet etter svar på zen-cart.com, men der er det tydeligvis ingen som har hatt problem med at kunder ikke får ordrebekreftelse.

Takknemlig for svar med tips.
19/06/2013 18:29 #5607

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: Ordrebekreftelse på epost etter kjøp!

Se www.google.com/search?q=zen+cart+mail+problem

Samt www.google.com/search?q=PHP+Warning%3A+e...+security+reasons+in

Dette er ikke rakket-forskning. Ganske enkelt - søk, les og test.
23/06/2013 11:54 #5609

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Jan Eivind Braaten i emne Sv: Ordrebekreftelse på epost etter kjøp!

Nå virker det. Jeg måtte forandre noen verdier i Konfigurasjon -> E-post i Admin.

Det er altså mulig at to ulike nettbutikker som begge bruker Zen-cart løsning hos samme webhotell kan ha to ulike oppsett av mailforsendelse?! Jeg antar at det kun innebærer at de to nettbutikkene fysisk ligger på to ulike servere.

Verdiene som måtte forandres, var disse:
* E-Mail Transport Method endret fra PHP til smtpauth (jeg får bare godta at riktig innstilling på webhotellets Linux-server er smtpauth?!)
* SMTP Email Accont Mailbox endret fra ikkeno til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
* SMTP Email Account Password endret fra masse stjerner til spost passordet tilknyttet Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
* SMTP Email Mail Host endret fra ikkeno til mail.sunnvital.no
* SMTP Email Mail Server Port endret fra 25 til 26 (server port ble satt til 26 etter å ha sjekket mailinnstillingene i nettbutikkens CPanel).
25/06/2013 11:28 #5618

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

arastta logo horizontal 326x58

opencart logo 298x58

vm logo 220x58

woocommerce logo 286x58

zen cart logo 217x58