Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Betalingsløsninger - trenger vi mer en PayPal?

Mer
28/01/2012 13:41 #5285 av Einar Solheim
Jeg er litt nysgjerrig hvilken erfaringer brukere her har med forskjellige betalingsløsninger. Ut i fra mitt synspunkt, så holder det med PayPal, men jeg ser at på norske nettbutikker er det ikke vanlig å begrense seg til kun PayPal.
Kan noen her her gi meg noen gode grunner til å akseptere andre betalingsmetoder?

I tilfelle jeg blir overbevist om at PayPal ikke holder, ønsker noen å anbefale spesielt noen av de forskjellige løsningene (DIBS/PayEx/BBS/flere?).

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/01/2012 23:46 #5287 av Grethe C Nordheim
Erfaring har vist at nordmenn fortsatt er skeptiske til Paypal så det er vel derfor norske nettbutikker bruker flere løsninger. Sjøl driver jeg nettbutikk kun på hobbybasis og klarer meg med paypal synes jeg. Mulig at det har noe å si hva slags varer en selger også, og ikke minst, kundegruppen?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Olsen
  • Besøkende
  • Besøkende
30/01/2012 18:54 #5288 av Stian Olsen
Jeg driver også nettbutikk på hobbybasis og har Paypal og forhåndsbetaling til bank som betalingsmåter.
De fleste bruker Paypal hos meg men det kommer nok litt an på varer/kundegruppe som Grethe skriver her.
Oppkrav måtte jeg slutte med da mange ikke hentet varene og jeg tapte fraktkostnadene og det går ikke i lengden når det er varer med lav pris man selger.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/01/2012 16:06 #5289 av Torje Rørvik

Einar Solheim skrev: I tilfelle jeg blir overbevist om at PayPal ikke holder, ønsker noen å anbefale spesielt noen av de forskjellige løsningene (DIBS/PayEx/BBS/flere?).

Selv har jeg brukt DIBS fra dag 1, og er kjempefornøyd med den løsningen.

Det som imidlertid er minst like viktig å finne ut av, er hvem du skal bruke som kortinnløser. Der har jeg brent meg kraftig.

Siden jeg er usikker på om jeg har "tilpassede" priser og
betingelser, kan jeg ikke avsløre for mange detaljer, men generelt kan man si at DIBS o.l tar en fast (relativ lav) månedspris, mens kortinnløseren som står mellom deg og DIBS tar en viss prosent av kortomsetningen din.
Nylig kom det en lovendring (EU-regel?) som sier at kredittkortselskapene ikke lenger har lov til å nekte brukerstedene å ta seg ekstra betalt fra de som betaler med kredittkort. Dette har (ihvertfall virker det sånn for meg) påvirket konkurransesituasjonen, og det er nå mulig å få redusert denne prosentandelen ganske kraftig.

Følgende tre faktorer mener jeg er viktig med innløseren:
1) Pris (dvs prosent av omsetning), 2) Oppgjørsform (rett på konto, eller oppgjør 14 dager senere) 3) Oppsigelsestid.

Jeg hadde tidligere en innløser som strøk på alle disse punktene, og når denne i tillegg opererer med 12 måneders oppsigelsestid så sier det seg selv at det kan bli en kostbar bommert å velge feil innløser.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo