Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

ChipIn

Mer
21/02/2012 23:29 #5321 av Kjetil Skjellerud
ChipIn opprettet av Kjetil Skjellerud
Jeg lurer egentlig på hvor sikkert dette er.
Selv er jeg sikkert av den skeptiske typen. Men når det står Click ChipIn to pay securely og klikker på linken og får beskjed om at det er problem med dette webområdets sikkerhetssertifikat. Det er ihvertfall nok til at jeg ikke går videre.

Regner med at man sikkert havner på paypal eller lignende men ditt kommer men jo ikke før man har vært på en side som i utgangspunktet det er sikkerhetsproblemer med. I hverfall sette fra en den skeptiske typen.

Slik jeg tolker ChipIn sin beskrivelse så går betalingen til den som har oprettet ChipIn "tilbudet" Lurer da å hvordan pengene blir fordelt til de som har bidratt i det aktuelle prosjektet. Er jo et hypotetisk spørsmål når det ikke kommer noen penger inn, som sikkert skyldes flere ting.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/02/2012 09:02 - 22/02/2012 09:24 #5324 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: ChipIn
Ser ikke at det skal være noe problem med koblingen? Har testet den i flere nettlesere og systemer. Kan derfor være en viss sjanse for at noen forsøker å kapre tilkoblingen din, og fører deg til en falsk side. Skann i så fall din PC/Mac for trojanere og virus, og sjekk evt. sikkerheten på ditt nettverk.

Når det gjelder fordeling, det finnes kun en person som har holdt denne siden i livet, og også stått for oppdaterte språkpakker de siste 5-6 årene. Noe du da selv også påpeker i ditt andre innlegg, og derfor er inneforstått med.

Språkpakkene er lastet ned ca 20.000 ganger på denne tiden, og det er gitt ca 1400 kroner totalt på disse årene direkte via PayPal/Bank (se nedlastingsside/dokumentasjon) - noe som ikke engang gir ører per time som er brukt.

Så det kommer ikke inn noe på etterskudd heller, selv om man har fått produktet først, om du insinuerte noe der.

Mulig det bare er ulønnsomme butikker som bruker Zen Cart, men hva med leverandørene som tar betalt for å sette opp sider for andre, og som man skulle tro var avhengig av oppdaterte språkpakker. Ser ikke de verdien i de heller, og ikke minst, verdien i å få oppdaterte versjoner ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/02/2012 09:24 #5326 av Einar Solheim
Besvart av Einar Solheim i emne Sv: ChipIn
Rune - du har nok rett i at folk ikke vil betale for noe de ikke trenger å betale for. Og kanskje er det nå slik at den største delen av brukere stoler likevel på at du gjør jobben. Jeg er derfor litt skeptisk til ChipIn. Jeg ville mye heller ha brukt f.eks. www.indiegogo.com/ . Men det må da være gjort slik at du (eller andre) setter opp en pris for å f.eks. oppdatere norskpakken, og det blir da gjort hvis prosjektet er full-finansiert - ikke ellers. Dette betyr også at hvis finansieringsmålet ikke blir oppnådd, da er det ingen som betaler. Ingen ønsker å være aleine om å bidra, men å være en del av en gruppe som finansierer et prosjekt ser jeg at flere kan være intreserte i.

Jeg vet at dette har iallfall virket med flere prosjekter på Island, så jeg forstår ikke hvorfor det ikke skal virke i Norge. Men nøkkelen her er jo at prosjektet står og faller med finansieringen.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/02/2012 09:34 - 22/02/2012 09:52 #5327 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: ChipIn
Et alternativ er å kun legge ut språpakker mot betaling, men det er egentlig ikke ønskelig. Likeledes er det heller ikke ønskelig at prosjektet skal stå og falle på en innsamling.

Tanken er at åpen kildekode skal være for alle, men at de som har tilstrekkelige ressurser bidrar på noen måte.

Dessverre har man i Norge store problemer med å forstå dette, og det er derfor stor overvekt av "forbrukere". Det er normalt bare 1-3 ildsjeler på de forskjellige prosjekter som holder hjulene i gang, så lenge de orker.

Ellers er det faktisk slik at språkfilene er mer eller mindre klare, de er i bruksstand allerede, og kan lastes ned direkte fra arbeidskopi av de som har interesse for det. Alt jeg gjør ligger åpent på nett til enhver tid, og informasjonen om hvor dette skjer finnes i dokumentasjon og på side for nedlasting.

Det finnes også informasjon om hvordan man kan bidra gjennom en god gammeldags bankkonto, om man er skeptisk til ChipIn/PayPal.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/02/2012 19:13 #5328 av Kjetil Skjellerud
Besvart av Kjetil Skjellerud i emne Sv: ChipIn
Merkelig!

Når jeg dagen etter prøver linken mot ChipIn så får man ikke lenger melding om problem med sikkerhetssertifikat.
Nå blir jeg sendt direkte til Paypal :)
Sikker på at det ikke er gjort noen endringer, ser at teksten til linken ChipIn er blitt endret.

Testet med flere maskiner som i teorien skal være sikker:blink:

Er imponert over ditt arbeid, skal prøve å gå frem som ett godt eksempel når jeg går over til 1.5 og får behov for add on og "fornorsker" det, skal jeg legge de ut slik at andre kan dra nytte av det.

Tenkte jeg også skulle sette inn noen penger, man har et spørsmål.
Har noen formening hvordan det fungerer i forhold til regnskap?

Blir dette å annse som gave, eller vil man få en type kvittering som man kan utgiftsføre på vanlig måte.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
25/02/2012 08:45 #5330 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: ChipIn
Nei det er ikke gjort endringer på lenke, den er lik.

Kvittering kan normalt skrives ut fra PayPal, og føres som gave (utgift) på regnskap.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo