Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Blank side etter registrering

Mer
07/06/2013 13:18 #5602 av Jan Eivind Braaten
Sliter også med problem med det at jeg får blank side når jeg klikker på en vare i "kategorier" i øvre venstre kolonne. De kommer fram når jeg trykker på varene alle andre steder, så som "Nye produkter ...", "Alle produkter ..." "Nye produkter [mer]", "Et tilfeldig utvalg av våre produkter" og under kategorier i admin.

Jeg kommer stadig borti dette problemet - nå etter 3. reinstallasjon av zencart på www.sunnvital.no . Det fungerte et par timer...

Etter siste reinstallasjon har jeg holdt meg langt unna Notepad som redigeringsprogram for php-filer. Bruker nå Notepad++ som ikke genererer masse linjeskift.

Mener bestemt at jeg har holdt meg unna PHP-redigering av norwegian.php (både i includes\languages og admin\includes\languages - og har dessuten overskrevet filene etterpå med rene norwegian.php filer.

Cache-loggen gir disse meldingene (vet neimen ikke om de er relevante):
installerConfigKeys|a:1:{s:8:"language";s:7:"english";}logfilename|s:27:"Jun-06-2013_10-31-04-O8qqEv";installerConfigInfo|a:0:{}

Ser at linje 236 og 237 i norwegian.php sier:
// categories box text in sideboxes/categories.php
define('BOX_HEADING_CATEGORIES', 'Kategorier');

...men sideboxes/categories.php finnes kun i mappestrukturen under admin.

Har noen en ide om hvor feilen kan ligge?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
07/06/2013 14:02 #5603 av Kjetil Gjertsen
Hei. Er en stund siden jeg gjorde dette nå. Men jeg fulgte de rådene som jeg fikk her. Så løste det seg :) hører ut som det var det samme problemet jeg fikk.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
07/06/2013 14:31 #5604 av Jan Eivind Braaten
I alle dager. Fant nettopp feilen i "includes/languages/classic/header.php". Dette var den eneste fila jeg manuelt hadde redigert med Notepad - men sjekket ikke denne fila i forrige feilsøking, da jeg anså fila som totalt irrelevant for feilen med visning av "kategorier" å gjøre. Det var ømfintlige greier, det.

Moralen er: Til PHP er Notepad bæsj, til HTML er Notepad knæsj.

Så nå kan jeg jobbe videre med manuell redigering av norwegian.php ... med bruk av Notepad++.

Mange takk for tilbakemelding og svar, Kjetil!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
07/06/2013 14:37 #5605 av Kjetil Gjertsen
Konge :)) lykke til videre ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo