- Mottatte takk 0
Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Blank side etter registrering
- Jan Eivind Braaten
- Nybegynner
Less
Mer
07/06/2013 13:18 #5602
av Jan Eivind Braaten
Besvart av Jan Eivind Braaten i emne Blank side etter registrering
Sliter også med problem med det at jeg får blank side når jeg klikker på en vare i "kategorier" i øvre venstre kolonne. De kommer fram når jeg trykker på varene alle andre steder, så som "Nye produkter ...", "Alle produkter ..." "Nye produkter [mer]", "Et tilfeldig utvalg av våre produkter" og under kategorier i admin.
Jeg kommer stadig borti dette problemet - nå etter 3. reinstallasjon av zencart på www.sunnvital.no . Det fungerte et par timer...
Etter siste reinstallasjon har jeg holdt meg langt unna Notepad som redigeringsprogram for php-filer. Bruker nå Notepad++ som ikke genererer masse linjeskift.
Mener bestemt at jeg har holdt meg unna PHP-redigering av norwegian.php (både i includes\languages og admin\includes\languages - og har dessuten overskrevet filene etterpå med rene norwegian.php filer.
Cache-loggen gir disse meldingene (vet neimen ikke om de er relevante):
installerConfigKeys|a:1:{s:8:"language";s:7:"english";}logfilename|s:27:"Jun-06-2013_10-31-04-O8qqEv";installerConfigInfo|a:0:{}
Ser at linje 236 og 237 i norwegian.php sier:
// categories box text in sideboxes/categories.php
define('BOX_HEADING_CATEGORIES', 'Kategorier');
...men sideboxes/categories.php finnes kun i mappestrukturen under admin.
Har noen en ide om hvor feilen kan ligge?
Jeg kommer stadig borti dette problemet - nå etter 3. reinstallasjon av zencart på www.sunnvital.no . Det fungerte et par timer...
Etter siste reinstallasjon har jeg holdt meg langt unna Notepad som redigeringsprogram for php-filer. Bruker nå Notepad++ som ikke genererer masse linjeskift.
Mener bestemt at jeg har holdt meg unna PHP-redigering av norwegian.php (både i includes\languages og admin\includes\languages - og har dessuten overskrevet filene etterpå med rene norwegian.php filer.
Cache-loggen gir disse meldingene (vet neimen ikke om de er relevante):
installerConfigKeys|a:1:{s:8:"language";s:7:"english";}logfilename|s:27:"Jun-06-2013_10-31-04-O8qqEv";installerConfigInfo|a:0:{}
Ser at linje 236 og 237 i norwegian.php sier:
// categories box text in sideboxes/categories.php
define('BOX_HEADING_CATEGORIES', 'Kategorier');
...men sideboxes/categories.php finnes kun i mappestrukturen under admin.
Har noen en ide om hvor feilen kan ligge?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Kjetil Gjertsen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
07/06/2013 14:02 #5603
av Kjetil Gjertsen
Besvart av Kjetil Gjertsen i emne Blank side etter registrering
Hei. Er en stund siden jeg gjorde dette nå. Men jeg fulgte de rådene som jeg fikk her. Så løste det seg hører ut som det var det samme problemet jeg fikk.
- Jan Eivind Braaten
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
07/06/2013 14:31 #5604
av Jan Eivind Braaten
Besvart av Jan Eivind Braaten i emne Blank side etter registrering
I alle dager. Fant nettopp feilen i "includes/languages/classic/header.php". Dette var den eneste fila jeg manuelt hadde redigert med Notepad - men sjekket ikke denne fila i forrige feilsøking, da jeg anså fila som totalt irrelevant for feilen med visning av "kategorier" å gjøre. Det var ømfintlige greier, det.
Moralen er: Til PHP er Notepad bæsj, til HTML er Notepad knæsj.
Så nå kan jeg jobbe videre med manuell redigering av norwegian.php ... med bruk av Notepad++.
Mange takk for tilbakemelding og svar, Kjetil!
Moralen er: Til PHP er Notepad bæsj, til HTML er Notepad knæsj.
Så nå kan jeg jobbe videre med manuell redigering av norwegian.php ... med bruk av Notepad++.
Mange takk for tilbakemelding og svar, Kjetil!
- Kjetil Gjertsen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
07/06/2013 14:37 #5605
av Kjetil Gjertsen
Besvart av Kjetil Gjertsen i emne Blank side etter registrering
Konge ) lykke til videre
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.