Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Mva mangler ved utsjekk side 3-3

Mer
15/05/2013 23:21 #5585 av Lisbet Bjørnstad
Å som jeg har leita og leita.
Holder på å lage meg en ny butikk i 1.5.1

Hodebryet mitt er at mva mangler i handlekurven som vises på side 3-3 ved utsjekk, som vedlagt. Mva mangler også på ordrene i admin. Utregningen forøvrig er rett uten spesifisert mva som ønsket på begge steder.

Mva settingen min ligger også ved her.

Så det jeg lurer på er om noen har vært utfor det samme og kan peke meg i riktig retning for å finne filene jeg må endre/bytte.

Tusen takk :)




Lisbet
post@scrapmagasinet.no
www.scrapmagasinet.no
Vedlegg:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/05/2013 09:39 #5586 av Rune Rasmussen
Har du husket å sette opp mva-reglene, og tilknyttet disse på produkter og fraktvalg?

Du sier du legger ved mva-oppsettet her, men alt denne informasjonen mangler jo ... ;)

Se her i første omgang: www.zen-cart.no/dokumentasjon/norsk/19-soner-og-moms

Husk at valgt land for kunde må være et land som det er tilknyttet en mva-sone, ellers vises ikke noe.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/05/2013 18:05 #5589 av Lisbet Bjørnstad
Haloisen. Ja, soner, sats og land er definert. Alle varer i selve nettbutikken min ligger riktig med pris inkludert mva.

Dette er databasen jeg har i 1.3.9 nettbutikken min. Jeg testet "gamle" importerte varer samtidig som en ny (i dette tilfellet heter den test). Men samme resultat. mangler mva på side 3-3 i utsjekken. Men jeg tester, plutselig så sitter`n ;)

Lisbet
post@scrapmagasinet.no
www.scrapmagasinet.no

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/05/2013 19:20 #5590 av Rune Rasmussen
Sjekk om ordretotal-modulen for mva er publisert også.

Forsto ikke helt det om database osv.
Bruker du 1.3.9 database uten å ha oppdatert den, eller mener du at du bare har overført produkter (og da på hvilken måte), eller hva er det egentlig du sier? :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/05/2013 19:51 #5591 av Lisbet Bjørnstad
Da sjekker jeg den :)
Det er jo helt sikkert jeg som har kludret til noen filer, men så kjipesen at det kun gjelder disse to stedene, resten er helt på stell :) Tester og feiler vet du :)

Ordretotalen er jo rett inkludert mva, det er også ordretotalen i admin. Kun selve varelinjene som ikke kommer rett ut.

Databasen er hentet fra min 1.3.9 live butikk til 1.5.1
Så den er oppdatert etter oppskrift ;)

Shank ju!

Lisbet
post@scrapmagasinet.no
www.scrapmagasinet.no

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/05/2013 21:47 #5592 av Rune Rasmussen
OK,

Product Tax skal forresten også være Shipping, men med mindre du bruker feil land på testkunden skulle jo ikke det gi denne feilen normalt.

Men dette kan jo også være en designfeil. Test med standardmalen.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo