Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Er ZenCart fortsatt et "levende" produkt?

Mer
25/01/2017 09:44 - 25/01/2017 09:44 #5697 av Sigurd Sverdrup
Hei
Jeg ser at det er svært lenge siden det kom noen oppdateringer her på forumet og produktet har ennå ikke passert hovedversjon 1 - etter ganske mange år! Jeg lastet ned versjon 1.5.1 julen 2012 og ser at de nå tilbyr 1.5.5. Har ZenCart stoppet utviklingen?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/02/2017 08:46 - 03/02/2017 08:57 #5698 av Rune Rasmussen
At det ikke kommer nye utgivelser for ofte, slik at man må oppdatere hele tiden, skal man vel bare være glade for. Også det at man forplikter seg til å holde en nummerserie levende, uten å hoppe direkte til v2, som da vil kreve en større migrering ( semver.org/ ). ;)

Når siste versjon kom for så vidt over en måned siden blir det vel litt «merkelig» å spørre om de har stoppet utviklingen, men det står kanskje et spørsmål mellom linjene her som jeg ikke oppfatter?

Zen Cart er solid og sikkert, men ikke spesielt moderne, og slik sett kan man jo sikkert undre på utviklingstakten. Men da må man nok heller kikke litt på utviklerforum og GitHub, for der skjer ting i forhold til en versjon 1.6 f.eks., hvor veldig mye er endret: github.com/zencart/zencart

Man må nesten bare gjøre seg opp en vurdering på om man ønsker noe moderne, som man må oppdatere veldig ofte (hver måned eller oftere), eller noe stabilt som man oppdaterer ca 1 gang i året. Smak og behag (og ressurser). :)

Edit! Når det gjelder forumet her, og de norske brukerne i særdeleshet, så er det en stille og tilbaketrukket gjeng som helst sysler med sitt på hvert sitt ness. Kan lønne seg å besøke det offisielle engelske forumet om man ønsker litt mer liv og røre. :)

PS! Har du installert noen oppdateringer siden du lastet ned versjon 1.5.1? Hvis ikke bør du det for å tette sikkerhetshull, og fikse feil. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/02/2017 19:51 #5699 av Sigurd Sverdrup
Takk for svar! Nei - jeg har slitt "big time" med å komme i produksjon. Jeg har derfor ikke oppgradert, men heller ikke hatt løsningen publisert ennå. Har lurt litt på å kjøpe hjelp ett eller annet sted fra for å komme i gang og tenkte derfor at jeg skulle ta en kritisk vurdering på om det er ZenCart eller et annet produkt jeg skal gå for. Hele siden min er nå slettet og det er et godt tidspunkt nå å vurdere om jeg skal begynne på et nytt forsøk med ZenCart eller...?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/04/2017 18:57 #5703 av Rune Rasmussen
Vi vet jo ikke noe om dine kunskaper og behov, så hva du burde velge eller ikke er nok ikke så greit å si noe om, heller ikke om du overhode burde drifte noe helt på egenhånd.

Men du kan jo alltids også ta en kikk på arastta.no/ dersom du vil ha noe mer moderne, som kan oppdateres litt oftere.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo