Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Soner

Mer
14/03/2006 15:01 #64 av Sten Johnsen
Soner opprettet av Sten Johnsen
Hei folkens!

Er det noen her som har forstått begrepet soner (Zones) som benyttes i ZenCart?

Vi hadde noen kunder fra Svalbard som hevdet at det var fritak på moms for alle varer sendt til Svalbard (!?). Dette førte til at jeg heiv meg ned i koden for å finne en eller annen måte å frita disse forfrosne menneskene for moms, og landet i første omgang på å definere Svalbard som egen sone, uten at det hjalp. :evil:

Det endte med at jeg benyttet en annen mod til dette. Husker ikke hvilken, men nå er de svalbarske kundene borte også...

Vet du tilfeldigvis hvordan en kunde blir definert inn i en sone? Regner med at det har med adressen å gjøre, men har ikke funnet ut hva... :ohmy:

/Sten<br><br>Melding redigert av: stenjo, den: 14.03.2006 15:01

Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/03/2006 18:51 #70 av Rune Christensen
Besvart av Rune Christensen i emne Sv:Soner
Høres ut som du har brukt den modulen som heter (srvicepakke med postoppkrav) ligger under nedlastinger på denne siden.
Her bruker man kundens postnr og Posten sine soner.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
17/03/2006 20:02 #77 av Sten Johnsen
Besvart av Sten Johnsen i emne Sv:Soner
Ja, den har jeg også benyttet. Har til og med laget en tilleggsversjon som jeg bruker til \&quot;Hjem på Kvelden\&quot; og Carry On Homeshopping.
Disse sonene er noe helt annet enn det jeg snakker om her. Zones må settes opp i butikken, og knyttes til Tax (moms). Har sett litt på dette, men skjønner ikke helt hva som gjør at en kunde faller inn under en bestemt zone som jeg definerer. Opplevde en del problemer i starten da jeg tok i bruk ZenCart fordi zones var definer/ikke definert i en del moduler her og der...

/Sten

Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Taflloyd
  • Besøkende
  • Besøkende
19/03/2006 21:36 #82 av Taflloyd
Besvart av Taflloyd i emne Sv:Soner
Hei!

Eg og har opplevd en del tull med soner og frakt. Noen som vet om en norsk guide til hvordan man kan sette dette opp?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
15/02/2008 21:36 #1753 av Bjørnar Sæhle
Besvart av Bjørnar Sæhle i emne Sv:Soner
Hei.

Jeg har fått inn en ordre fra svalbard, som og sier at å sende til Svalbard, skal sendes uten moms. Dette stemmer eller?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
18/02/2008 00:20 #1757 av Sten Johnsen
Besvart av Sten Johnsen i emne Sv:Soner
Dette tror jeg stemmer. Jeg har lagt opp butikken til å trekke fra momsen på ordre som sendes til Svalbard.
Har ikke hatt mange ordre dit i det siste, men kundene er vanligvis flinke til å si ifra at de ikke skal betale momsen.

Dette gjelder selvsagt kun om du er momspliktig, og er du det, blir du heller ikke skyldig utgående moms for dette kjøpet.

Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo