Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Webshop login

  • db1b
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
04/12/2006 10:04 #674 av db1b
Webshop login opprettet av db1b
Webshopen min har fungert perfekt helt til nå. Nå klarer jeg ikke å logge inn med admin brukeren eller noen andre brukere. Ikke mulig å kjøpe varer.

Har ikke gjort noe med webshopen før dette skjedde.
Har snakket med domeneshop men de sier at alt er i orden hos de. Ser at de har gjort en PHP 5 oppgraderes til versjon 5.2.0. Kan dette ha noe sammenheng siden feilen kom i dette tidsrommet?

Har backup av databasen, men dette hjelper lite når jeg ikke kan logge inn med admin brukeren. Noen tips til hva jeg klan gjøre?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/12/2006 10:59 #675 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Webshop login
Om du er helt sikker på at du ikke selv har gjort endringer eller laget feil burde nesten Domeneshop samarbeide litt med deg om å finne problemet.

Gå igjennom logger osv. for å sjekke om det har vært innbrudd el.a.

Men det er et stort men her..

PHP5 is not officially supported by Zen Cart at the present time;


Det er derfor fult mulig at du aldri burde ha flyttet over til PHP5, og at ansvaret for evt. problemer faktisk ligger hos deg selv nå. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • db1b
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
04/12/2006 11:23 #676 av db1b
Besvart av db1b i emne Sv:Webshop login
Er helt sikker på at jeg ikke har gjort noe endringer i shopen. Har heller ikke bedt domeneshop om å oppgradere noe PHP. hmm

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/12/2006 12:05 #677 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Webshop login
Trodde Domeneshop bare la de som ville over på PHP5, men det er jo mulig du har havnet på en PHP5 server med en feil - og i så fall burde kanskje Domeneshop være behjelpelig med å flytte deg over på en PHP4 server.

Men før du gjør dette bør du kanskje besøke www.zen-cart.com/forum/ for å søke og evt. spørre der om det er kjente problemer med PHP5.2.0

Ang. oppdatering av PHP så gjøres dette regelmessig for å tette kjente sikkerhetshull osv., men normalt burde man ikke oppgradere fra f.eks v4 til v5 uten forutgående varsel.

Har du forresten siste Zen Cart versjon?<br><br>Melding redigert av: Rune, den: 04.12.2006 12:07

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
04/12/2006 12:37 #678 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Webshop login
Problemet oppstod også hos meg, for en butikk i 1.3.6 Jeg fikk en feilmelding på innloggingsida. Årsaken er en bug i PHP 5.2 Domeneshop la inn denne versjonen lørdag ettermiddag.

Løsning finner du på

www.zen-cart.com/forum/showthread.php?t=...;highlight=php+5.2.0

Kanskje det kan være til hjelp

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • db1b
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
04/12/2006 13:29 #679 av db1b
Besvart av db1b i emne Sv:Webshop login
baccalao skrev:

Problemet oppstod også hos meg, for en butikk i 1.3.6 Jeg fikk en feilmelding på innloggingsida. Årsaken er en bug i PHP 5.2 Domeneshop la inn denne versjonen lørdag ettermiddag.

Løsning finner du på

www.zen-cart.com/forum/showthread.php?t=...;highlight=php+5.2.0

Kanskje det kan være til hjelp


poh, takk baccalao
Nå fungerer shopen igjen ;)

PS: domeneshop sa over telefon at de har gjort dette med alle sine kunder pga sikkerheten. Dette informerte de om på websiden deres. Ikke ved å sende epost<br><br>Melding redigert av: neXon, den: 04.12.2006 13:38

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo