Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Webshop login
- db1b
- Emneforfatter
- Besøkende
04/12/2006 10:04 #674
av db1b
Webshop login opprettet av db1b
Webshopen min har fungert perfekt helt til nå. Nå klarer jeg ikke å logge inn med admin brukeren eller noen andre brukere. Ikke mulig å kjøpe varer.
Har ikke gjort noe med webshopen før dette skjedde.
Har snakket med domeneshop men de sier at alt er i orden hos de. Ser at de har gjort en PHP 5 oppgraderes til versjon 5.2.0. Kan dette ha noe sammenheng siden feilen kom i dette tidsrommet?
Har backup av databasen, men dette hjelper lite når jeg ikke kan logge inn med admin brukeren. Noen tips til hva jeg klan gjøre?
Har ikke gjort noe med webshopen før dette skjedde.
Har snakket med domeneshop men de sier at alt er i orden hos de. Ser at de har gjort en PHP 5 oppgraderes til versjon 5.2.0. Kan dette ha noe sammenheng siden feilen kom i dette tidsrommet?
Har backup av databasen, men dette hjelper lite når jeg ikke kan logge inn med admin brukeren. Noen tips til hva jeg klan gjøre?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
Less
Mer
04/12/2006 10:59 #675
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Webshop login
Om du er helt sikker på at du ikke selv har gjort endringer eller laget feil burde nesten Domeneshop samarbeide litt med deg om å finne problemet.
Gå igjennom logger osv. for å sjekke om det har vært innbrudd el.a.
Men det er et stort men her..
Det er derfor fult mulig at du aldri burde ha flyttet over til PHP5, og at ansvaret for evt. problemer faktisk ligger hos deg selv nå.
Gå igjennom logger osv. for å sjekke om det har vært innbrudd el.a.
Men det er et stort men her..
PHP5 is not officially supported by Zen Cart at the present time;
Det er derfor fult mulig at du aldri burde ha flyttet over til PHP5, og at ansvaret for evt. problemer faktisk ligger hos deg selv nå.
- db1b
- Emneforfatter
- Besøkende
04/12/2006 11:23 #676
av db1b
Besvart av db1b i emne Sv:Webshop login
Er helt sikker på at jeg ikke har gjort noe endringer i shopen. Har heller ikke bedt domeneshop om å oppgradere noe PHP. hmm
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
04/12/2006 12:05 #677
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Webshop login
Trodde Domeneshop bare la de som ville over på PHP5, men det er jo mulig du har havnet på en PHP5 server med en feil - og i så fall burde kanskje Domeneshop være behjelpelig med å flytte deg over på en PHP4 server.
Men før du gjør dette bør du kanskje besøke www.zen-cart.com/forum/ for å søke og evt. spørre der om det er kjente problemer med PHP5.2.0
Ang. oppdatering av PHP så gjøres dette regelmessig for å tette kjente sikkerhetshull osv., men normalt burde man ikke oppgradere fra f.eks v4 til v5 uten forutgående varsel.
Har du forresten siste Zen Cart versjon?<br><br>Melding redigert av: Rune, den: 04.12.2006 12:07
Men før du gjør dette bør du kanskje besøke www.zen-cart.com/forum/ for å søke og evt. spørre der om det er kjente problemer med PHP5.2.0
Ang. oppdatering av PHP så gjøres dette regelmessig for å tette kjente sikkerhetshull osv., men normalt burde man ikke oppgradere fra f.eks v4 til v5 uten forutgående varsel.
Har du forresten siste Zen Cart versjon?<br><br>Melding redigert av: Rune, den: 04.12.2006 12:07
- Eirik Bruvik
- Besøkende
04/12/2006 12:37 #678
av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Webshop login
Problemet oppstod også hos meg, for en butikk i 1.3.6 Jeg fikk en feilmelding på innloggingsida. Årsaken er en bug i PHP 5.2 Domeneshop la inn denne versjonen lørdag ettermiddag.
Løsning finner du på
www.zen-cart.com/forum/showthread.php?t=...;highlight=php+5.2.0
Kanskje det kan være til hjelp
Løsning finner du på
- db1b
- Emneforfatter
- Besøkende
04/12/2006 13:29 #679
av db1b
Besvart av db1b i emne Sv:Webshop login
baccalao skrev:
poh, takk baccalao
Nå fungerer shopen igjen
PS: domeneshop sa over telefon at de har gjort dette med alle sine kunder pga sikkerheten. Dette informerte de om på websiden deres. Ikke ved å sende epost<br><br>Melding redigert av: neXon, den: 04.12.2006 13:38
Problemet oppstod også hos meg, for en butikk i 1.3.6 Jeg fikk en feilmelding på innloggingsida. Årsaken er en bug i PHP 5.2 Domeneshop la inn denne versjonen lørdag ettermiddag.
Løsning finner du på
poh, takk baccalao
Nå fungerer shopen igjen
PS: domeneshop sa over telefon at de har gjort dette med alle sine kunder pga sikkerheten. Dette informerte de om på websiden deres. Ikke ved å sende epost<br><br>Melding redigert av: neXon, den: 04.12.2006 13:38
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.