Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

forstørre siden

  • elissa
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
31/01/2007 20:17 #920 av elissa
forstørre siden opprettet av elissa
Halloen der ny her!
Jeg har prøvd å lese gjennom på forumet her og den engelske og klarer ikke å skjønne hvordan jeg skal få siden min til å ta hele siden ikke bare midten...:whistle: Kanskje litt vanskelig å forstå men jeg har aldri drevet på med sånn og er egentlig stolt over meg sjøl at jeg idet hele tatt klarte å installere programmet :lol:

Hadde vært greit om noen hadde svart meg på dette spørsmålet mitt:)

Takk på forhånd:)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
31/01/2007 22:13 #923 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:forstørre siden
Du kan endre dette i stilarket. Du har en stylesheet-fil for din template. Et stykke ned på siden når du åpner fila, finner du mainwrapper. Sett width til 100%.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • elissa
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
01/02/2007 16:55 #925 av elissa
Besvart av elissa i emne Sv:forstørre siden
Tusen takk!! Det var akkurat sånn jeg ville ha det;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
01/02/2007 18:07 #926 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:forstørre siden
Det var jo morsomt.:)

Et tips. Lær deg override-systemet i zencart. Da beholder du endringer ved oppgraderinger. Gjør dette systematisk fra starten. Se her tutorials.zen-cart.com/index.php?article=143

Det som kalles custom her er navnet du selv bestemmer. Legg filer du endrer (og bare de) inn i custom-mappen(e). Det betyr også at du lager din egen stylesheet. Bruk template_default som utgangspunkt.

Dette var ganske kortfattet, men håper det er nyttig.

Alle nybegynnere bør for øvrig bruke en helg med å lese gjennom denne informasjonen.

tutorials.zen-cart.com/index.php

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • elissa
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
01/02/2007 18:34 #927 av elissa
Besvart av elissa i emne Sv:forstørre siden
Heia:) Jeg har lest gjennom tutorial men jeg må si det at jeg ikke skjønner alt....hva er egentlig attributes? Jeg er som sagt nybegynner og leser ,prøver meg fram det er jo det som er gøy;) og har masse spørsmål men vil prøve å finne ut av de først sjøl før jeg begynner å mase:P

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
02/02/2007 17:12 #929 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:forstørre siden
Tenk at du selger T-skjorter, 10 ulike modeller. Det kan f. eks være forskjellig tekst på hver. Dette kan du legge ut for salg - 10 t-skjorter = 10 produkter = 10 bilder i produktlista di. Men så kan hver t-skjorte fåes i tre forskjellige farger og fire forskjellige størrelser. Hvordan vil du ordne det? Du har jo nå 120 ulike valg for kunden. Det vil bli en ganske lang liste. I stedet holder du deg til de opprinnelige 10, men for hver av disse kan du i en nedtrekksmeny velge attributtene. I den ene nedtrekksmenyen velger du farge og den andre størrelse.

Hvis du skal selge nedlastbare saker så må du også angi attributter i zencart.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo