Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Feil på fødseldato

  • gelle
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
21/03/2006 17:46 #99 av gelle
Feil på fødseldato opprettet av gelle
Jeg har nettopp installert zencart, og lagt inn norsk språkpakke. Når jeg skal registrere meg som kunde godtas ikke datoformatet på fødselsdato. Har prøvd alle mulige slags datoformat, men får hele tiden melding om feil format. Noen som har en ide om hva som er feil?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • dwno
  • Besøkende
  • Besøkende
22/03/2006 01:30 #100 av dwno
Besvart av dwno i emne Sv:Feil på fødseldato
Gå til
admin - configuration - minimum values
og sett \"Date of birth\" til 5.

Gi meg en lenke til siden din hvis det ikke virker, så jeg kan se hva som skjer selv.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Taflloyd
  • Besøkende
  • Besøkende
22/03/2006 08:23 #103 av Taflloyd
Besvart av Taflloyd i emne Sv:Feil på fødseldato
Je, har du prøvd slik 23/02/1990?

Tror det er slik det skal være, men som dwno sier må du endre på verdiene som er tillat å skrive inn for at det skal bli enklere for kundene.

Du kan også bruke denne fine moden som gjør det idiotsikkert! sunfluersjewelrydesigns.com/zen/

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • gelle
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
22/03/2006 09:53 #105 av gelle
Besvart av gelle i emne Sv:Feil på fødseldato
Takk for svar. Minimum values var på 10, så når jeg la datoen inn slik dd/mm/åååå så gikk det bra. Så hvis jeg har forstått dette riktig så setter jeg den til 8 for å unngå bruke \"/\", og 6 for å bruke ddmmåå, og til 0 for å godta hva som helst. Jeg er helt fersk på området, så jeg hadde ikke helt oversikten over hva som er mulig å gjøre i koontrollpanelet :blush:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • dwno
  • Besøkende
  • Besøkende
22/03/2006 17:34 #107 av dwno
Besvart av dwno i emne Sv:Feil på fødseldato
Det stemmer. Den norske språkpakken har hele tiden inneholdt en modifikasjon som gjør at du kan skrive inn omtrent hva som helst så lenge rekkefølgen på dag, måned, år er korrekt, f.eks:
-1.feb70
-01.02.1970
-1.2-70
-1 februar 1970
osv.

Men for all del, slå av fødselsdato-feltet dersom du ikke har behov for å samle inn denne informasjonen; Kunder liker ikke å oppgi for mye informasjon. Feltet slåes av fra Admin - Configuration - Customer Details.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • blafh
  • Besøkende
  • Besøkende
05/04/2006 13:17 #139 av blafh
Besvart av blafh i emne Sv:Feil på fødseldato
Jeg oppdaget også at formatet var feil. Ved gjennomgang fant jeg ut at formatet måtte være 12.02.1985 Dvs med punktum som skille. Endringen redigerte jeg i filen norwegian under language på linje 377 og 378. Alt iorden etter det.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo