Hvordan installerer jeg en modul?

  • Venia
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
24/06/2008 22:06 - 25/06/2008 07:41 #2219 av Venia
Kan noen forklare en stakkars jente hvordan jeg får til å installere en modul i Zen Cart? (helst med teskje...)

Har lastet ned Rune sin "Postens servicepakke"-modul og vil gjerne installere denne i butikken, men aner ikke hvordan jeg skal få det til!

Har lest readme-filen og der står det fint lite om hvordan man legger inn en SQL fil i ZC. Jeg kommer så langt som til Verktøy - Installer SQL-tillegg/oppdatering.

Og så er det et stort tekstfelt med noe rød tekst over der man liksom skal gjøre en spørring?

Har også forsøkt å laste opp filen i det lille feltet under, men da skjer det ingenting...

Edit for å legge til at hvis jeg limer inn koden i "søkefeltet" så får jeg denne feilmeldingen:

"1062 Duplicate entry '1' for key 1
in:
[INSERT INTO posten_postnr (id, sted_id, fra_nr, til_nr) VALUES (1, 1, 0, 1499), (2, 1, 1900, 2099), (3, 2, 2100, 2299), (4, 3, 2300, 2451), (5, 3, 2600, 2629), (6, 3, 2800, 2899), (7, 4, 2452, 2599), (8, 5, 2630, 2699), (9, 6, 2900, 2999), (10, 7, 1500, 1899), (11, 8, 3000, 3079), (12, 8, 3300, 3499), (13, 9, 2700, 2799), (14, 9, 3500, 3599), (15, 10, 3600, 3699), (16, 11, 3080, 3299), (17, 12, 3700, 3999), (18, 13, 4800, 4999), (19, 14, 4600, 4799), (20, 15, 4400, 4599), (21, 16, 4000, 4199), (22, 16, 4300, 4399), (23, 17, 4200, 4299), (24, 17, 5400, 5599), (25, 18, 5600, 5699), (26, 19, 5000, 5399), (27, 19, 5800, 5999), (28, 20, 5700, 5799), (29, 21, 6800, 6849), (30, 21, 6900, 6999), (31, 22, 6100, 6199), (32, 22, 6700, 6799), (33, 23, 6850, 6899), (34, 24, 6000, 6099), (35, 24, 6200, 6299), (36, 25, 6300, 6499), (37, 26, 6500, 6699), (38, 27, 7600, 7999), (39, 28, 7000, 7599), (40, 29, 8000, 8299), (41, 30, 8600, 8999), (42, 31, 9000, 9299), (43, 32, 9300, 9399), (44, 33, 8300, 8599), (45, 33, 9400, 9499), (46, 34, 9500, 9669), (47, 35, 9670, 9799), (48, 36, 9800, 9999);]
If you were entering information, press the BACK button in your browser and re-check the information you had entered to be sure you left no blank fields."

Noen som vet hva det betyr?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Venia
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
22/07/2008 11:44 #2246 av Venia
Besvart av Venia i emne Sv:Hvordan installerer jeg en modul?
Ingen som kan dette?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/07/2008 15:47 - 23/07/2008 15:50 #2247 av Rune Rasmussen
Første punktet om installasjon i lesmeg-fila er:

Først av alt bør du kjenne din Zen Cart, mappe-/filstrukturen og hva en sql-fil er/gjør. Om du ikke vet det må du først finne ut dette, eller få en kompetent person til å hjelpe deg videre.

;)

Du kan lime inn sql-koden i feltet, eller bruke last opp fil-feltet. Feilmeldingen din tyder på at innholdet allerede finnes der.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Venia
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
23/07/2008 15:53 #2248 av Venia
Besvart av Venia i emne Sv:Hvordan installerer jeg en modul?
Rune skrev:

Du kan lime inn sql-koden i feltet, eller bruke last opp fil-feltet. Feilmeldingen din tyder på at innholdet allerede finnes der.


Så det kan altså bety at jeg allerede har installert den? Den virker i så fall ikke...

Takker hjerteligst for svar!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/07/2008 17:04 #2249 av Rune Rasmussen
Ut fra det du skriver i første innlegg har du allerede kjørt spørringen ja, du har sikkert bare oversett meldingen om at x-antall spørringer ble vellykket kjørt osv. helt øverst på siden - når du sier at ingenting hendte.

Hvorfor du ikke får modulen til å virke ellers er det ikke godt å si, men jeg må vel få lov til å si at det krever en del kunnskaper og/eller vilje til å lære om man ønsker å bygge opp en butikk selv - 100% gratis. Det krever også at man tar seg mye tid til å søke opp informasjon, og også søke på evt. feilmeldinger man måtte støte på. Og ikke minst, gi veldig gode feilbeskrivelser på det som ikke virker når man velger å poste i forumene. Utsagn som "Den virker i så fall ikke ..." vil garantert ikke hjelpe, hverken for deg eller andre. ;)

For ordens skyld ... modulen virker. Så om den ikke virker er det brukerfeil, eller problemer med oppsett forøvrig!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo