Stock atributes

Mer
09/11/2008 22:10 #2565 av Bjørnar Sæhle
Hei. Jeg bruker products with atributes stock. Har laget en kode som jeg bruker på produktsidene som viser hva som er i stock og hva de heter. Problemet mitt er når det er flere atributes på en linje, eg.
blå xl,
blå M
rosa xl
rosa M
så virker ikke koden min, for da endre atributtverdien i databasen fra å være ett tall til å bli flere tall avskilt med komma. Databasen har stock_id, product_id, stock_atributes,quantity. Ved det tilfelle jeg har problemer med endrer stock_atributes seg fra være eg. '234' til å bli '234,456' og hvis du legger til en ekstra variabel så blir den '234,456,456' (Tallene er vilkårlige)

Her er koden jeg har lagt inn:
<?php

$products_id= $_GET;
$sql_result = mysql_query("SELECT * FROM zen_products_with_attributes_stock where products_id=$products_id");
$num_links = mysql_num_rows($sql_result);
if($num_links>0)
{
print("<table border=0 width=300><tr><td colspan=2><b><center>Lagerbeholdning:</center></b></td></tr>");
}

for($i=0;$i<$num_links;$i++)
{
$myrow = mysql_fetch_array($sql_result);
$stock_attributes = $myrow["stock_attributes"];
$quantity = $myrow["quantity"];

if($quantity < 1)
{
$quantity = "<font color=red>X</font> <small>Bestillingsvare (5-25 dager)</small>";
}

$sql = mysql_query("SELECT * FROM zen_products_attributes where products_attributes_id=$stock_attributes");
$myrow2 = mysql_fetch_array($sql);
$ovid = $myrow2["options_values_id"];

$sql = mysql_query("SELECT * FROM zen_products_options_values where products_options_values_id=$ovid AND language_id=2");
$myrow2 = mysql_fetch_array($sql);

$attribute_name = $myrow2["products_options_values_name"];
$tekst = "<tr><td> $attribute_name </td><td> $quantity </td></tr>";
print($tekst);
}

if($num_links>0)
{
print("</table>");
}
?>

Noen som kan hjelpe meg her?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Ruth
  • Besøkende
  • Besøkende
16/12/2008 14:30 #2699 av Ruth
Besvart av Ruth i emne Sv:Stock atributes
Hei,

Jeg kan ikke hjelpe deg med koden. Men jeg kan fortelle hvordan jeg løste lignende problemer.

Jeg installerte Stock by attributes (Ikke stockattributes). Har selv produkter som kommer i 4 størrelser og 8 farger!

Jeg la inn alle fargevariantene uten å prise dem. Så la jeg inn alle størrelsesvariantene der priset jeg dem og la inn vekt på enkeltvarene. (Og valgte hvilken størrelse som skulle vises som default. :) )

Under "Produkter" har jeg nå et valg som heter "Products with attributes". Her må jeg sette kvanta for alle variantene.
Ganske tungvint og tidkrevende når alle varene skal legges inn første gangen, men jeg har fått lagt inn anatall hvor mange small i sort, hvor mange small i rødt osv osv.

Jeg kom akkurat over et annet innlegg hvor det er sådd tvil om systemet faktisk oppdaterer varelager antall ved solgte varer eller ikke.. - Så kanskje verdt å sjekke ut før du tar deg bryet med å legge inn alle varene på denne måten.


Ruth :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo