får 504 feilmelding

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
27/05/2006 21:31 #316 av Tor Andre Vikki
får 504 feilmelding opprettet av Tor Andre Vikki
Hei.

Jeg har nettopp flyttet min nettbutikk www.pocket-bike.no over til en annen webhost. Ved ny installering kommer jeg til systemsetup. Når jeg skal save instillinger for jeg feilmelding:

504 :Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Jeg har aldrij hatt dette problemet. Meldingen tilsier at det skal være enten utilgjengelig server eller kapasitetsproblemer. Dette er feil siden jeg installerte en helt fersk 1.3.01 version å det gikk smertefritt.

Etter at jeg lastet opp filer fra gammelt webhotell konfigurerte jeg config fila i frontend includes slik at dette skulle samsvare med nye instillinger. Jeg lastet også opp zc_install slik at jeg skulle få installert på nytt å bruke backup når den var på bena, men dette feilet. Noen som har noen tips?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
28/05/2006 12:05 #317 av Rune Rasmussen
Legg inn backup av database via phpMyAdmin, overfør filer til ny plassering og oppdater begge config filene med nye opplysninger for sti på ny server pluss databaseinnstillingene. Om du har innhentet riktige opplysninger for dette fra host, eller ved hjelp av script på server, behøver du ikke kjøre noen installasjon.

PS! Om man ikke har phpMyAdmin, og/eller synes denne er litt \"overkill\" kan man vurdere phpMyBackupPro:
www.phpmybackuppro.net/
(den kan også hjelpe deg med å få opp en cron-jobb for regelmessig backup).<br><br>Melding redigert av: rued, den: 28.05.2006 12:11

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
28/05/2006 13:27 #318 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:får 504 feilmelding
Jeg har nå testet dette, men får beskjed om at

1146 Table 'databasenavn.configuration' doesn't exist

kan denne bare opprettes eller har jeg mista noe på veien?

Fikk det nesten til nå, butikken er oppe å går, men databasen vil ikke gjenopprettes sikkelig. se www.pocket-bike.no/index.php Butikken ser fin ut helt til man leter blandt produktene, da vises en feilmelding

Melding redigert av: tavikki, den: 28.05.2006 15:28

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
28/05/2006 22:56 #319 av Rune Rasmussen
Har litt problemer med å følge deg så det kanskje best å oppsummere litt..

Du har flyttet til ny server, hva var server oppsettet du flyttet fra - og hva flyttet du til (php, mysql versjoner osv)?

Er det ren flytting, eller har du også oppgradert filer fra 1.2.7 el.l. til 1.3.0.1? Og har du i så fall lest readme/doc og fulgt denne m.h.t databaseoppraderinger?

Men.. det virker å være kompatibiltetsproblem mellom ny og gammel MySQL..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
29/05/2006 06:07 #321 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:får 504 feilmelding
Hei.

Jeg har flyttet fra en server til en annen, den gamle serverplassen hadde for lite trafikk. Jeg byttet til dreamhost som har alt man kan ønske seg. De benytter seg av zen som en gratisgreie under goodies så det burde ikke være noen kompatitibilitetsproblemer. Jeg la inn backupen i databasen så lastet jeg opp alle filene via ftp klient. Dette fungerte fint, men som du sikkert har sett funker ikke siden slik den skal.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
29/05/2006 08:51 #323 av Rune Rasmussen
rued skrev:

Du har flyttet til ny server, hva var server oppsettet du flyttet fra - og hva flyttet du til (php, mysql versjoner osv)?


Vi prøver igjen..?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo