CSS spørsmål
- Rune Hagelin
- Emneforfatter
- Besøkende
24/04/2009 10:47 #3234
av Rune Hagelin
CSS spørsmål opprettet av Rune Hagelin
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Hallstein Mårstøl
- Gullbruker
Less
Mer
24/04/2009 15:11 #3235
av Hallstein Mårstøl
Besvart av Hallstein Mårstøl i emne Sv:CSS spørsmål
Du kan kanskje forklare hva du skal gjøre, så er det lettere å hjelpe deg.
- Rune Hagelin
- Emneforfatter
- Besøkende
24/04/2009 23:36 #3236
av Rune Hagelin
Besvart av Rune Hagelin i emne Sv:CSS spørsmål
Skal forandre farge på font.
- Hallstein Mårstøl
- Gullbruker
25/04/2009 01:55 #3237
av Hallstein Mårstøl
Jeg tror du skal se etter en kode som heter legend. Om det ikke er definert noen farge her, så er det bare og legge det til. Du endrer nok også farge på flere steder som f.eks. når du går til kassen og skal velge frakt og betaling.
Du kan kanskje også løse dette med å endre i språkfilen contact_us.php viss det kun er denne teksten du vil endre farge på.
Koden er bare ett eksempel, så du må legge inn ønsket fargekode.
Jeg er langt fra noen ekspert på dette, så om jeg gir feilinformasjon må dere som kan dette gi beskjed!
Du kan kanskje også løse dette med å endre i språkfilen contact_us.php viss det kun er denne teksten du vil endre farge på.
Code:
define('HEADING_TITLE', '<font color="#000000">Kontakt oss</font>');
Jeg er langt fra noen ekspert på dette, så om jeg gir feilinformasjon må dere som kan dette gi beskjed!
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
25/04/2009 10:24 #3238
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:CSS spørsmål
PS! Last ned og installer
Firefox
pluss
Web Developer
, så finner du dette ut enkelt selv.
Et søk etter "hvordan finne css klasse" hadde sikkert også satt deg på riktig spor ganske så kjapt.
Om du merker en tekst, høyreklikker og velger vis kildekode for valgt tekst vil du som regel også kunne se id/klasse/stil - som her er LEGEND (#contactUsForm LEGEND) som FineKlær allerede har nevnt.
Et søk etter "hvordan finne css klasse" hadde sikkert også satt deg på riktig spor ganske så kjapt.
Om du merker en tekst, høyreklikker og velger vis kildekode for valgt tekst vil du som regel også kunne se id/klasse/stil - som her er LEGEND (#contactUsForm LEGEND) som FineKlær allerede har nevnt.
- Hallstein Mårstøl
- Gullbruker
25/04/2009 11:42 #3239
av Hallstein Mårstøl
Firebug
for firefox er også ett add-on du kan se på. Jeg bruker begge, men Web Developer er bedre å finne frem med. Er litt mer oversiktelig.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.