- Mottatte takk 0
vedr innstallering av zencart
- Henrik Dybdal
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
30/03/2010 02:56 #4062
av Henrik Dybdal
vedr innstallering av zencart opprettet av Henrik Dybdal
Hei! jeg er helt ny med zencart og har domene hos one.com
A connection to the database could not be made. This can happen for a number of reasons.
You may have given the wrong DB host name, or the user name or password may be incorrect.
You may also have given the wrong database name (Does it exist? Did you create it? -- NOTE: Zen Cart™ does not create a database for you.).
Please review all of the entries and ensure that they are correct.
Det jeg ikke skjønner her er atjeg har skrevet inn opplysningene jeg fikk av one.com ?
MySQL:
Host: appleimport.no.mysql
Database: appleimport_no
Brukernavn (User): appleimport_no
også har jeg :
PhpMyAdmin:
PhpMyAdmin: dbadmin.one.com/
har prøvd både med appleimport.com og dbadmin.one.com som database host.
er det noe forskjell i hvilken nettleser jeg innstallerer programmet ? jeg bruker google chrome nå.
får denne feilmeldingen:
Database does not exist
Access denied for user 'appleimport_no'@'%' to database 'zencart'
mvh Henrik Dybdal
A connection to the database could not be made. This can happen for a number of reasons.
You may have given the wrong DB host name, or the user name or password may be incorrect.
You may also have given the wrong database name (Does it exist? Did you create it? -- NOTE: Zen Cart™ does not create a database for you.).
Please review all of the entries and ensure that they are correct.
Det jeg ikke skjønner her er atjeg har skrevet inn opplysningene jeg fikk av one.com ?
MySQL:
Host: appleimport.no.mysql
Database: appleimport_no
også har jeg :
PhpMyAdmin:
PhpMyAdmin: dbadmin.one.com/
har prøvd både med appleimport.com og dbadmin.one.com som database host.
er det noe forskjell i hvilken nettleser jeg innstallerer programmet ? jeg bruker google chrome nå.
får denne feilmeldingen:
Database does not exist
Access denied for user 'appleimport_no'@'%' to database 'zencart'
mvh Henrik Dybdal
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Hallstein Mårstøl
- Gullbruker
30/03/2010 18:10 #4064
av Hallstein Mårstøl
Besvart av Hallstein Mårstøl i emne Sv:vedr innstallering av zencart
Det ser ut som om du har problem med å forstå begrepene host, database, brukernavn og passord, og hva du skal plassere hvor i oppsettet.
Slik jeg oppfatter informasjonen din, så må du bytte om host og database, og så er det brukernavn og passord til databasen du må ha.
Er ikke sikker på at du har rette adressen til hvor databasen din ligger heller?
Bruk litt tid på å lære deg mer om dette, så går det nok bra.
Slik jeg oppfatter informasjonen din, så må du bytte om host og database, og så er det brukernavn og passord til databasen du må ha.
Er ikke sikker på at du har rette adressen til hvor databasen din ligger heller?
Bruk litt tid på å lære deg mer om dette, så går det nok bra.
- Henrik Dybdal
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
30/03/2010 18:22 #4065
av Henrik Dybdal
Besvart av Henrik Dybdal i emne Sv:vedr innstallering av zencart
hei og takk for svar.
jeg fant ut av det nå jeg hadde bare skrevet feil navn i buss på database navn, jeg hadde zencart der, bytte til appleimport_No også funka det takk for hjelp
jeg fant ut av det nå jeg hadde bare skrevet feil navn i buss på database navn, jeg hadde zencart der, bytte til appleimport_No også funka det takk for hjelp
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.