Oppgraderingsproblemer

Mer
29/04/2010 16:14 #4123 av Bjørnar Sæhle
Hei alle,
sitter å jobber med en en oppgradering fra 1.3.7->1.3.9 og føler jeg har fulgt smørbrødlisten for oppgradering på zen-cart.com til punkt å prikke. Alikevel er det ett eller annet sted jeg gjør en feil, og håper noen har støtt på samme type feil så de kan hjelpe meg å debugge.

Oppdatering av database går fint, og får ingen feilmeldinger. Butikken vises (selvfølgelig med "Advarsel: Installasjonskatalogen er ikke slettet enda"), men jeg får ikke tilgang til admin område. Når jeg prøver å nå /admin/ får jeg blank side. Den når admin.php, men output fra den er blank! Tenkte at dette var ett problem med admin/include/configure.php, men jeg kan ikke se noe direkte feil med den heller. Den virker for 1.3.7 versjonen, og nå har jeg gjort svært få endringer, ved å bare endre navnet på databasen den skal bruke.
Regner med at den får tilgang til databasen da den klarer å oppgradere den, men får den ikke tilgang til databasen ved hjelp av admin.php?

har ikke endret noe på selve admin.php, og har også prøvd å laste opp admin.php fra 1.3.7 versjonen, med samme resultat.

Håper noen har tips til meg her.

Redigert: Kan og nevnes at teksten "MERK: Nettbutikken er for øyeblikket nede for vedlikehold, velkommen tilbake litt senere." vises på den oppgraderte siden, men sålenge jeg får tilgang til den så skal jeg vel få tilgang til admin også med samme ip.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
30/04/2010 09:17 #4124 av Rune Rasmussen
Blank side tyder jo på feil med en eller flere filer, du har vel sjekket overføringsloggen slik at du er sikker på at alle filer er riktig lastet opp?

tutorials.zen-cart.com/index.php?article=82

Nettbutikken settes automatisk i vedlikeholdsmodus ved oppdatering f.o.m. 1.3.9 ref. annonserte endringer/forbedringer.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
30/04/2010 21:15 #4127 av Bjørnar Sæhle
Takk for svar Rune. Fant problemet som faktisk lå i config i admin. Etter å ha prøvd å testet mye fant jeg ut at den pekte til feil område med en "/" for mye.. :O

MEN.. Har støtt på nye problemer som jeg har problemer å finne svar på.

Etter å ha logget inn i admin, blir øverste linjen gul med feilmelding "WARNING_ADMIN_FOLDERNAME_VULNERABLE". Da tenker jo jeg at dette har med file permissions å gjøre, men alle fra og med admin og under er satt til 755 (altså ikke skrive for group og almenheten) bortsett fra de to som skal være det i følge zc_install: admin/images/graphs og admin/backup. (disse er satt til 777). Noe

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo