Installasjon for dummies

Mer
11/06/2010 21:56 #4345 av Snefrid Bratlie
første gang jeg skal lage en nettbutikk og allerede i første vindu så fikk jeg et problem. :blush:

* CURL problems detected: 7 => Failed to connect to ***.**.***.***: Permission denied more info...
* CURL requires SSL support. Please notify webmaster or hosting company. 7 => Failed to connect to ***.**.***.***: Permission denied more info...

og under more info står det:
Some payment and shipping modules require cURL in order to talk to an external server to request real-time quotes or payment authorizations.

If you intend to use the PayPal Express Checkout or Website Payments Pro modules, or Authorize.net AIM, you *need* CURL support.

It appears that your server may not have cURL support configured or activated for your account. If you need a 3rd-party tool that uses cURL, you will need to talk to your web host to have them install cURL support on your server.

More information on CURL can be found at the CURL website


Jeg tror "problemet" er at jeg må kjøpe et SSL sertifikat.
Det kan jeg få kjøpt for $40 for 12 mnd hos min host.
MEN når jeg skal kjøpe så kan jeg velge å huke i en boks som heter "Wild card certificate"
Hva er det? Bør jeg huke av i den boksen?

Og som jeg kan forstå så er det slik at jeg kjøper et SSL sertifikat også skal jeg generere et SCR record.
Hva er det?

Jepp, installasjon for dummies :blush:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/06/2010 23:01 #4346 av Hallstein Mårstøl
Hei rebeldama

Skal prøve å gi deg litt hjelp på veien. Kan veldig lite om akkurat dette, så om jeg skulle gi feil informasjon, så er dette litt dummies for meg også. :)

Jeg tror at du bare kan ignonere denne feilmeldingen og installere ferdig.
Om du ikke skal bruke PayPal Express Checkout eller Website Payments Pro modulene(den siste er nesten uansett uaktuell), så trenger du ikke cURL.

Ellers, så må du kontakte host for å høre med dem hva som kreves for å bruke cURL om du likevel finner ut at du skal bruke PayPal Express Checkout.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
12/06/2010 00:14 #4347 av Snefrid Bratlie
Takk for raskt svar :)
Har innstallert uten foreløbig og nå bare storkoser jeg meg med editering av siden :) :)
Har holdt på flere dager (og netter) med en konkurrende netthandelløsning og hadde nesten ikke hår igjen på hodet da jeg kom over Zen Cart..
Dette ser ut til å være mye enklere og jeg har til og med fått inn den norske språkpakken *kjempestolt* :woohoo:

For ikke å snakke om hvor bra det er med et norsk forum til
*tommelen opp!!!* :kiss: :kiss:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo