Problemer med installasjon og norsk språkpakke.

Mer
30/06/2010 12:38 #4389 av Runar Fossum
Hei.

Jeg er helt fersk med zen-cart, og har støtt på noen problemer jeg håper på å få hjelp til her i forumet. Og må bare presisere at jeg har fulgt nøye installasjonsveiviserne som fulgte med, og jeg har også letet i flere dager i diverse andre forum etter svar. Men jeg har fortsatt ikke funnet noen løsning, og dette begynner å bli svært frustrerende.

Problemet mitt er ikke selve installasjonen, det går helt fint, men det er når jeg skal logge meg inn på admin etter å ha logget meg ut. Da får jeg opp en helt blank side uten noen feilmeldinger. Jeg har domenet og webhotell fra one.com og har benyttet meg av filezilla for å installere zen-cart. Installasjonen la jeg rett i rotfilen til websiden.

Har forandret navn til configure.php til filene (includes/dist-configure.php og admin/includes/dist-configure.php) og satt permission til 777 på både disse og de andre nødvendige filene. Det kom ikke opp noen advarsler eller feilmeldinger under installasjonen, og jeg har sjekket med one.com at det går fint å kjøre zen-cart på deres server.

Her er linken jeg benytter for å komme inn på mitt adminområde: www.valdres-keramikk.no/zen-cart-v1.3.9a...2010/admin/login.php Da kommer det bare opp en blank side. Men jeg kommer meg inn til installasjonsveiviseren uten problemer: www.valdres-keramikk.no/zen-cart-v1.3.9a...04192010/zc_install/

Mitt andre problem er installasjonen av norsk språkpakke. Jeg har installert norsk språkpakke for versjon 1.3.8a_rev2 under includes/languages. Har ikke forandret navn på filen. Da får jeg opp feilmeldingen: missing language files or directories. Har også forsøkt å installere språkpakken under includes/languages og under admin/includes/languages og har forandret navn på mappene til norwegian. Samt at jeg har kopiert norwegian.php-filene fra språkpakken og lagt de ved siden av norwegian-mappene. Da finner zen-cart fram til språkfilene, men når jeg skal forandre språket til norsk, får jeg bare opp en blank side uten feilmeldinger. Kommer da heller ikke inn igjen på admin. Dette ble nok litt rotete forklart, men håper det ble nogenlunde forståelig.

Hvis det er noen som kan hjelpe meg, hadde jeg satt stor pris på det.

Vennlig hilsen
Runar

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
30/06/2010 15:47 #4390 av Hallstein Mårstøl
Utfra det du forklarer, så ser det ut som om det mangler filer.
Løsning er å laste opp alle filene å nytt.

Jeg anbefaler egentlig å slette alt og begynne på nytt, for du har prøvd å rette opp ved og laste opp filene både hit og dit, og det skal du ikke gjøre.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Surtsey
  • Besøkende
  • Besøkende
11/07/2010 19:42 #4403 av Surtsey
Hei, du har tenkt litt feil i forhold til "normalen" - Det er filene som ligger rett under denne mappen som heter "zen-cart-v1.3.9a-full-fileset-04192010" som utgjør "root" - altså mappene admin, includes, images osv. - i tillegg har du gjort det vanskelig for deg selv ved å bruke 1.3.9a versjonen av Zen-Cart (bruk den nyeste som er 1.3.9d) - siden a versjonen faktisk hadde en del utfordringer på bl.a. one.com sine servere. Det var .htaccess filene som forårsaket dette, men er siden endret frem til versjon 1.3.9d av Zen-Cart. Hadde jeg vært deg nå så hadde jeg startet på nytt med den nyeste Zen-Cart versjonen, altså 1.3.9d, og kopierer du slik at du får root med mappene admin, includes, images mv. så er det svært mye enklere å installere tillegg, bl.a. den norske språkpakken og templates, enn nå som du må bruke ett subdir. i form av "zen-cart-v1.3.9a-full-fileset-04192010"..

Ps. Dersom du sender meg en Privat melding "PM" - så kan jeg pakke sammen den nyeste versjonen 1.3.9d med Norsk språkpakke og "Additional Images" ferdig installert, bare å laste opp hele pakken og gjøre dine innstillinger deretter. Denne fungerer garantert på one.com sine servere, siden jeg hoster mange av nettbutikken der selv.

Lykke til!

Mvh. Goggen.Free

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
15/07/2010 15:09 #4410 av Kristoffer Kjellesvig
Latterlig at jeg overså denne tråden.

Dette er eksakt(!) samme problem som jeg har, eneste forskjell er at jeg har brukt den nyeste versjonen av zen cart (d).

Har foreløpig ikke funnet noen løsning på dette men ser nå at adminområdet til RunarF er oppe og går igjen.

Jeg har forsøkt alt som dere har foreslått, reinstallert (slettet database, ftp innhold) zen cart 4 ganger og får samme greia hver eneste gang.

Nydelig hvis noen har en løsning.

/kjellesvig
Vedlegg:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/07/2010 20:06 #4413 av Runar Fossum
Hei.

Beklager sen tilbakemelding, har ikke vært inne på forumet på en stund. Nå fungerer alt som det skal. Det eneste som måtte til var å bytte leverandør av webhotell.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/08/2010 21:42 #4447 av Ivar Oliversen
Hva hadde den nye leverandøren som ikke den gamle hadde?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo