Treg førsteside ved første lasting

Mer
31/01/2011 14:42 #4789 av Georg Skjæveland
Jeg forstår ikke helt hva ZenCart holder på med men jeg har følgende problem

Jeg har sett opp en testside som er helt tom for produkter osv. det er kun den norske oversettelsen som er installert på siden.

Visst siden ikke har noen aktive sessions så ligger lastingen av siden på alt mellom 30-60++ sekunder og da gjør den 63 queries. Visst siden allerede har aktive sessions så lastes siden på alt fra 0,1 - 0,2 sekunder og da gjør den kun 52 queries.

Er det noen som har vært borti noe lignende?

-
D

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/01/2011 14:44 #4790 av Rune Rasmussen
Hvilket netthotell bruker du?
Er database på samme server (localhost)?

(Nei, det er ikke normalt det du opplever. ;))
Følgende bruker(e) sa Takk: Georg Skjæveland

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/01/2011 14:49 #4791 av Georg Skjæveland
Siden ligger hos One.com databasen hos de ligger på seperate servere. Jeg har en osc nettbutikk liggende hos de og div andre nettsider av ymse slag som alle bruker sql databaser, har aldri opplevd noe lignende med noen av de. Jeg har testet med 2 forskjellige domener også men hos samme host, akkurat likt.

Jeg kan i verste tilfelle teste hos domeneshop hvor jeg har et par kontoer liggende.

Lurer også på hva den gjør i de 9 queriesene som kun skjer ved første lastning av siden, må ligge noe begravet der.

Ellers takk for kjapt svar :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/01/2011 15:16 #4792 av Rune Rasmussen
One er jo en rævvahost da. De fyller jo opp servere til bristepunktet, og treghet er mer en regel enn et unntak - sammenlignet med andre. Domeneshop er forøvrig ikke mye bedre når det kommer til hastighet og sikkerhet ...

Mulig du har vært heldig til nå, med andre sider. Men ingen garanti for at de er på samme server, som den du sliter med nå.

Ellers kan vi jo ikke se eller si så mye om hvordan du har konfigurert installasjonen.
Følgende bruker(e) sa Takk: Georg Skjæveland

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/01/2011 15:32 #4793 av Georg Skjæveland
Vet ;) Men de er rimelige å parkere hos ;) Domeneshop er jeg på vei vekk fra, hadde altfor mye tull hos de. Er åpen for anbefalinger visst du eller noen har noen å anbefale..

Anyway back to topic..

Jeg testa ut følgende nå

define('SQL_CACHE_METHOD', 'database');

Den stod til none, etter den endringen lastes siden på under 1sec ved første lasning av nettisden i motsetning til 30++ sekunder når det ikke er andre sessions. Jeg skal forsøke med file også og se hvilke forskjeller det utgjør. Jeg kan leve med 1sek men ikke 30+.

--
D

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/02/2011 19:07 #4799 av Georg Skjæveland
Skiftet host til ProISP, problem løst.. Venter forsatt på svar fra One om hvorfor siden er så tregt ved første lastning når det ikke er andre aktive på siden.

--
D

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo