Zen-Cart for Mac mini server

Mer
06/11/2011 14:23 - 06/11/2011 15:59 #5206 av Einar Solheim
Hei,
holder på med å sette opp min første web-server og har valgt Mac mini server. Har lyst til å prøve installasjon av Zen-Cart. Er det noen som har erfaring med installasjon av Zen-Cart på mac? Jeg vet at Lion server kommer ikke med MySql, men PostgreSQL.

[Moderatormerknad: Fjernet "tanke" om kommersiell hjelp. Vennligst bruk eget forum om det er dette dere er ute etter.]

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
06/11/2011 20:06 #5209 av Einar Solheim
Jeg trudde serverin min var stort sett klar (mac mini server). Har installert MAMP fordi lion server kommer ikke med MySQL. Har created en ny database under localhost ("Collation"). Databasen er da tom med ingen tabeller. Jeg har opprettet en bruker med ALLE rettigheter til databasen.
Kjører så installasjonen for zen cart. Fikk clean bill of health i status-sjekk delen. Når jeg så registrerer inn databaseopplysninger og velger Save database settings, får jeg beskjed om at Connection to database failed. No such file or directory.

Noen som har tips om hva her kan være "feil"?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/11/2011 16:50 #5214 av Einar Solheim
Jeg har løst problemet. Bruker ikke MAMP. Installerte MySQL og brukte Sequel Pro so IU på MySQL. Lagde en database og bruker med alle rettigheter.
Kjørte så Zen-Cart installasjonen igjen, og i steden for å bruke "localhost" brukte jeg 127.0.0.1:3306. Da gikk det fint :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo