Petter gjør ting han ikke kan :P

Mer
16/05/2013 14:23 #5587 av Petter Tharaldsen
Hei
Trenger sårt hjelp med installasjon av zet-cart.

når jeg skriver inn slik det står at jeg skal gjøre i nettleseren, får jeg en feil meldin.
The requested URL /zen-cart-v1.5.1-full-fileset-09182012/zc-install was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/2.2.24 (Unix) mod_ssl/2.2.24 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at www.vomexpressen.no Port 80

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/05/2013 17:58 #5588 av Lisbet Bjørnstad
Heisann sveisann.
Jeg ser hvor det har gått feil. Men aller først ville jeg ikke brukt zen-cart-v1.5.1-full-fileset-09182012 som et mappenavn inne i butikken. Om kundene skal kunne komme rett inn i nettbutikken din når de taster www.vomexpressen.no så er det her filene skal legges og innstalleres. Altså for eksempel på public_html.
Så da åpner du zen-cart-v1.5.1-full-fileset-09182012 og kopierer over disse filene.

Så over til der det har gått feil. bindestrek og understrek er to forskjellige saker. Bytt fra binde til understrek på zc_install går det fint :)

Banen din vil da se omtrent som sånn ut
www.vomexpressen.no/zc_install

Lisbet
post@scrapmagasinet.no
www.scrapmagasinet.no
Følgende bruker(e) sa Takk: Rune Rasmussen, Petter Tharaldsen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
17/05/2013 01:56 #5593 av Petter Tharaldsen
Tusen takk, det var like før håret forsvant fra mitt hode :)
Jeg forstod installerings instuksen slik at katalog også skulle skrives inn.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/05/2013 18:04 #5594 av Petter Tharaldsen
Hei igjen :)
Jeg har da gjort som Lisbet forklarte meg, og nå får jeg ikke loget meg på.
www.vomexpressen.no/admin-vx/
Passordet er ikke riktig får jeg i feilmeldingen. Trykker da på glemt passord og får tilsendt ett nytt som heller ikke virker. Det står i mailen jeg får med nytt passord at jeg skal kunne legge inn ett nytt passord,men det skjer ikke.Noen som kan hjelpe ?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/05/2013 21:03 #5596 av Torje Rørvik
Da er det sikkert brukernavnet som er feil i stedet.

Hvis du vet hvordan du kikker i databasen, kan du åpne databasetabellen som heter "admin". Der ser du brukernavnet ditt i feltet admin_name (jeg tipper det er "vomexpressen").

NB! Husk å endre navnet på Admin-folderen din. Nå kjenner hele Google-verden navnet, og det er risikabelt :-)
Følgende bruker(e) sa Takk: Petter Tharaldsen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/05/2013 21:21 #5597 av Petter Tharaldsen
Nei, jeg gir opp dette :)Men takk for hjelpen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo