- Mottatte takk 0
Petter gjør ting han ikke kan :P
- Petter Tharaldsen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
16/05/2013 14:23 #5587
av Petter Tharaldsen
Petter gjør ting han ikke kan :P opprettet av Petter Tharaldsen
Hei
Trenger sårt hjelp med installasjon av zet-cart.
når jeg skriver inn slik det står at jeg skal gjøre i nettleseren, får jeg en feil meldin.
The requested URL /zen-cart-v1.5.1-full-fileset-09182012/zc-install was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2.2.24 (Unix) mod_ssl/2.2.24 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at www.vomexpressen.no Port 80
Trenger sårt hjelp med installasjon av zet-cart.
når jeg skriver inn slik det står at jeg skal gjøre i nettleseren, får jeg en feil meldin.
The requested URL /zen-cart-v1.5.1-full-fileset-09182012/zc-install was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2.2.24 (Unix) mod_ssl/2.2.24 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at www.vomexpressen.no Port 80
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Lisbet Bjørnstad
- Nybegynner
- det som itte er jort er itte jort!
16/05/2013 17:58 #5588
av Lisbet Bjørnstad
Lisbet
post@scrapmagasinet.no
www.scrapmagasinet.no
Besvart av Lisbet Bjørnstad i emne Petter gjør ting han ikke kan :P
Heisann sveisann.
Jeg ser hvor det har gått feil. Men aller først ville jeg ikke brukt zen-cart-v1.5.1-full-fileset-09182012 som et mappenavn inne i butikken. Om kundene skal kunne komme rett inn i nettbutikken din når de taster www.vomexpressen.no så er det her filene skal legges og innstalleres. Altså for eksempel på public_html.
Så da åpner du zen-cart-v1.5.1-full-fileset-09182012 og kopierer over disse filene.
Så over til der det har gått feil. bindestrek og understrek er to forskjellige saker. Bytt fra binde til understrek på zc_install går det fint
Banen din vil da se omtrent som sånn ut
www.vomexpressen.no/zc_install
Jeg ser hvor det har gått feil. Men aller først ville jeg ikke brukt zen-cart-v1.5.1-full-fileset-09182012 som et mappenavn inne i butikken. Om kundene skal kunne komme rett inn i nettbutikken din når de taster www.vomexpressen.no så er det her filene skal legges og innstalleres. Altså for eksempel på public_html.
Så da åpner du zen-cart-v1.5.1-full-fileset-09182012 og kopierer over disse filene.
Så over til der det har gått feil. bindestrek og understrek er to forskjellige saker. Bytt fra binde til understrek på zc_install går det fint
Banen din vil da se omtrent som sånn ut
www.vomexpressen.no/zc_install
Lisbet
post@scrapmagasinet.no
www.scrapmagasinet.no
Følgende bruker(e) sa Takk: Rune Rasmussen, Petter Tharaldsen
- Petter Tharaldsen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
17/05/2013 01:56 #5593
av Petter Tharaldsen
Besvart av Petter Tharaldsen i emne Petter gjør ting han ikke kan :P
Tusen takk, det var like før håret forsvant fra mitt hode
Jeg forstod installerings instuksen slik at katalog også skulle skrives inn.
Jeg forstod installerings instuksen slik at katalog også skulle skrives inn.
- Petter Tharaldsen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
22/05/2013 18:04 #5594
av Petter Tharaldsen
Hei igjen
Jeg har da gjort som Lisbet forklarte meg, og nå får jeg ikke loget meg på.
www.vomexpressen.no/admin-vx/
Passordet er ikke riktig får jeg i feilmeldingen. Trykker da på glemt passord og får tilsendt ett nytt som heller ikke virker. Det står i mailen jeg får med nytt passord at jeg skal kunne legge inn ett nytt passord,men det skjer ikke.Noen som kan hjelpe ?
Jeg har da gjort som Lisbet forklarte meg, og nå får jeg ikke loget meg på.
www.vomexpressen.no/admin-vx/
Passordet er ikke riktig får jeg i feilmeldingen. Trykker da på glemt passord og får tilsendt ett nytt som heller ikke virker. Det står i mailen jeg får med nytt passord at jeg skal kunne legge inn ett nytt passord,men det skjer ikke.Noen som kan hjelpe ?
- Torje Rørvik
- Seniorbruker
Less
Mer
- Mottatte takk 9
22/05/2013 21:03 #5596
av Torje Rørvik
Besvart av Torje Rørvik i emne Petter gjør ting han ikke kan :P
Da er det sikkert brukernavnet som er feil i stedet.
Hvis du vet hvordan du kikker i databasen, kan du åpne databasetabellen som heter "admin". Der ser du brukernavnet ditt i feltet admin_name (jeg tipper det er "vomexpressen").
NB! Husk å endre navnet på Admin-folderen din. Nå kjenner hele Google-verden navnet, og det er risikabelt
Hvis du vet hvordan du kikker i databasen, kan du åpne databasetabellen som heter "admin". Der ser du brukernavnet ditt i feltet admin_name (jeg tipper det er "vomexpressen").
NB! Husk å endre navnet på Admin-folderen din. Nå kjenner hele Google-verden navnet, og det er risikabelt
Følgende bruker(e) sa Takk: Petter Tharaldsen
- Petter Tharaldsen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
22/05/2013 21:21 #5597
av Petter Tharaldsen
Nei, jeg gir opp dette :)Men takk for hjelpen
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.