Opprette MySQL base

  • RogerThat1
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11/01/2007 01:57 #855 av RogerThat1
Opprette MySQL base opprettet av RogerThat1
Heisan natteravner...

I alla fall sitter jeg sent og forsøker å lære dette. Har kommet så langt at jeg kom til database setup i installasjonen.
Kjører dette på en Webserver = Apache/1.3.33 (Unix) PHP/5.1.2

Dette er i utgangspunktet en Synology CS-406 :sick: ( www.synology.com )med støtte for web og MySQL baser osv, men lite hjelp med å opprette selve basen. Hjelpefilen sier enkelt:

Enable MySQL Database
You can use MySQL to store data for personal web pages. When MySQL is enabled, you can install web-based PHP tools, such as phyMyAdmin, to manage MySQL database.:woohoo:

OK, men å finne phyMyAdmin noen sted har jeg ikke fikset.

Noen tips om hva i himmelens navn jeg skal kunne bruke på windows burk for å opprette en base på samba burken...

Har full access til websharet på linux burken, og når jeg gikk til http://burken så fyret den opp installasjonen av Zen-Cart, så noe funker jo bra...

takknemlig for tips her:cheer: , mvh Roger Hoel:blush:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
11/01/2007 10:35 #856 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Opprette MySQL base
skjønte ikke hele terminologien din, men her finner du i alle fall phpmyadmin: www.phpmyadmin.net

Den kan legges på området der du har zencart. Men den må sikres med tilgangskontroll f. eks .htaccess-fil. Med phpmyadmin kan du opprette databaser. Men det kan være at selskapet du leier plass hos har gitt deg navnet på en database og at det kan være begrensninger til hvor mange du kan ha.

Håper dette hjelper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo