Advarsel

Mer
24/05/2010 22:34 #4245 av Rune Rasmussen
Advarsel opprettet av Rune Rasmussen
Om noen ringer deg og vil selge deg noe, tenk deg godt om før du svarer ja eller tja - eller noe som helst som kan oppfattes som et ja. ;)

Be dem sende deg en presentasjon på e-post av seg selv og produktet eller tjenesten de vil selge deg.

Sjekk så opp firmaet, produktet eller tjenesten ved å søke i Google el.a.

Hvis ikke kan du fort lide samme skjebne som mange tusen andre som har blitt svindlet.

Her er eksempel på et slikt firma og deres fremgangsmåter:

norskwebforum.no/viewtopic.php?f=34&t=41239

www.stoppa-yellow.se/

www.facebook.com/group.php?gid=7015066348


NEI TIL TELEFONSALG!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
25/05/2010 08:55 #4246 av Eugene McGlynn
Besvart av Eugene McGlynn i emne Sv:Advarsel
En til svindel man må pass på er hvis noen ringer og spør deg å trykk på noen taster på din telefon for å bekrefte du vil eller ikke vil ha, ikke trykk, jeg husker ikke helt med det er noe som 90# , #90 eller like, men bare ikke trykk på noe, legg på. Du kommer til å får stor regning for utenlads samtaler...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
27/05/2010 22:37 #4258 av Grethe C Nordheim
Besvart av Grethe C Nordheim i emne Sv:Advarsel
Meget godt råd der Rune. Og sikkert et nyttig et for mange av oss her inne. Så snart vi har en webbutikk klar så begynner telefonselgerne å fatte interesse for oss. Det er ikke måte på hva de lover av treff på sidene våre da :) Dessverre er det ofte startsider av ulike slag som gjerne vil ha oss til å betale i dyre dommer for minimal reklameplass.

Men hvilke steder kan det faktisk lønne seg å ha reklame? Det klarer ikke jeg å finne ut i hvert fall så om andre har tips er jeg glad for det. Men jeg trenger ikke 10000 treff om dagen :)

En annen ting er at det er lett å fange opp e-post adressene til butikker. Vips så ender du med masse reklame i e-posten. Jeg har forsøkt meg med litt forskjellig løsninger på det, men har ikke klart å komme frem til noe som er fullgodt ennå.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
28/05/2010 20:18 #4269 av Torje Rørvik
Besvart av Torje Rørvik i emne Sv:Advarsel
Havheksa skrev:

Men hvilke steder kan det faktisk lønne seg å ha reklame? Det klarer ikke jeg å finne ut i hvert fall så om andre har tips er jeg glad for det. Men jeg trenger ikke 10000 treff om dagen :)


(dette er jo off-topic i forhold til OP, men jeg svarer nå likevel :-) )

Jeg har brukt en - for meg - stor formue på markedsføring, og bruker alt fra google-annonser og forumannonser, til ukeblad og TV-reklamer.
Google-annonsene er kjekt å ha i bånn, har du et sært produkt vil det jo være begrenset med trafikk, men så betaler du heller ikke så mye (gjerne bare en krone pr besøkende hvis søkeordene er sære nok).

Forumannonser har virket suspekte (veldig mye trafikk men veldig lite salg, for å si det på den måten).

TV-reklame gir vanvittig høyt antall besøkende av høy kvalitet (hvis du klikker deg inn etter å sett TV-reklame, er du en veldig potensiell kunde). Prisen pr besøkende er likevel veldig høy i forhold til andre kanaler.

Det samme gjelder for ukebladannonser; Mange besøkende av høy kvalitet, men også veldig dyrt pr besøkende.

Den desidert beste kanalen - i hvert fall for min del - når det gjelder pris kontra antall besøkende, er uten tvil facebook.
Så lenge annonsen din er interessant nok til at folk klikker på den, vil facebook vise den til *veldig* mange folk hver dag, selv om du f.eks kun betaler 1 kr pr klikk.

En stor ulempe ved facebook er at de fakturerer hver eneste dag, så det blir en god del ekstra bilag å føre hver termin.
Følgende bruker(e) sa Takk: Grethe C Nordheim

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo