Videresalg av produkter

  • Thomas
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/12/2006 12:11 #801 av Thomas
Videresalg av produkter opprettet av Thomas
Heisann,

jeg driver å tester Zen Cart om dagen. Har satt opp en improvisorisk nettbutikk med bare tulleprodukter for tiden, men jeg har lenge hatt en liten drøm om å starte opp en liten nettbutikk ved siden av vanlig jobb.

Planen er å selge en del spesielle produkter som mange mennesker er avhengig av, men som ikke er så lett tilgjenglig for flesteparten av oss. Jeg vet derimot om en butikk som selger slike produkter til en ganske lav pris. Planen min i førsteomgang er da å legge ut noen acv bestselgerne deres i nettbutikken min. Ved salg så vil jeg måtte handle der og så sende produktene ut til kunden.

Dette er jo dog en vanlig butikk, så jeg er litt spent på hva de måtte si til slutt dersom jeg handler en god del varer hos dem. De er jo i utgangspunktet forhandler mot sluttkundene. Men de kan vel/ønsker vel ikke å nekte meg å handle hos dem. Det betyr jo penger i kassa for dem uansett. Regnskapsmessig så blir jo jeg sittende igjen med vanlige kassalapper som dokumentasjon på mine kjøp. Det kreves kanskje at jeg får en skikkelig faktura? Dette kan da by på problem.

Noen som har prøvd noe lignende? Å videreselge produkter som finnes i spesielle/sære/sjeldne butikker? Er det noen spesielle hensyn/krav jeg må tenke på?

Jeg har planer om å melde meg på etablererkurs i regi av Innovasjon Norge så får jeg kanskje en del informasjon der.

Takker for alle tilbakemeldinger.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
30/12/2006 15:16 #803 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Videresalg av produkter
Har du tenkt over hvor butikken du handler hos får sine varer fra?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Thomas
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/12/2006 16:14 #804 av Thomas
Besvart av Thomas i emne Sv:Videresalg av produkter
Jeg vet de har egne avtaler med produksjonsselskaper i den østlige delen av verden. Jeg hadde naturligvis handlet rett hos produsenten dersom det var mulig for meg.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
30/12/2006 17:26 #805 av Per Lund
Du kan jo ta kontakt med denne butikken og førsøke å få til en avtale med dem om videresalg. Da er det sikkert også mulig å få rabatt, samt at du kanskje får handle på kreditt.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Thomas
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/12/2006 18:15 #806 av Thomas
Besvart av Thomas i emne Sv:Videresalg av produkter
Per skrev:

Du kan jo ta kontakt med denne butikken og førsøke å få til en avtale med dem om videresalg. Da er det sikkert også mulig å få rabatt, samt at du kanskje får handle på kreditt.


Jepp. Jeg hadde håpet å slippe å minne dem om at de kan tjene gode penger om de selv etablerer nettbutikk. Og planen var å handle inn varene en gang i uken og kun handle inn produkter som jeg hadde solgt. På den måten slipper jeg å ha varebeholdning, slipper å ha lager, slipper å bli sittende igjen med usolgte varer, slipper å ha mye likvider bundet i varelager, osv.

På den annen side, kan en butikk nekte å selge til meg som selskap? På en måte så virker det no naturlig at de kan gjøre som de selv ønsker, men på den annen side så virker det rart om de kan nekte meg å handle pga det.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
30/12/2006 18:25 #807 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Videresalg av produkter
Jeg tror nok ikke de vil nekte deg å handle der.
Derimot kan de, dersom de får greie på at du selger via nettbutikk, starte opp dette selv og konkurere deg ut.

Kasselapper er godt nok som bilag til regnskap.

Og jeg kan anbefale deg de kursene til Innovasjon Norge. Jeg vet ikke hvor du bor, men her i Vestfold har jeg god erfaring med det. Det er også startet eteblergrupper for ungeetablerere. Der bygger vi nettverk og hjelper hverandre.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo