Videresalg av produkter

  • Thomas
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/12/2006 18:50 #808 av Thomas
Besvart av Thomas i emne Sv:Videresalg av produkter
Frykten min er akkurat at de skal komme på tanken med nettbutikk selv. Dersom kassalappene fungerer som bilag til mitt regnskap er problemet i grunn løst.

De kan naturligvis lure på hvorfor jeg handler i så store mengder, men jeg trenger jo ikke gi dem noe lurt svar på det.

Jeg har planer om å sjekke ut forskjellige kurs fra Innovasjon Norge ja, jhar hørt mye bra om de.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
12/02/2007 14:38 #960 av Sten Johnsen
Spennende diskusjon dette...
Har drevet nettbutikk i to og et halvt år nå, og jeg har vel noen synspunkter på dette:

Det er et tidsspørsmål før de etablerer en nettbutikk selv om de har produkter som er lett omsettelig på nettet.

Ditt konkurransefortrinn er ikke at du har kommet på ideen om å ha en nettbutikk. Din konkurransefordel er at du kan sette opp en butikk, har tid til det, og ønsker å administrere dette selv. Dersom de får være leverandører av varer til deg, er de jo sikret salg av sine varer, uten å bruke mye tid, penger og energi på å etablere egen butikk. Det er derfor ingen åpenbar grunn til at de skal starte sin egen, og konkurrere deg ut.

Sats heller på å være åpen med hva du gjør. Dersom de ikke er født i fjor, kommer de (forhåpentlig vis) til å finne butikken din på nettet (for du har vel ikke tenkt at dette skulle være en butikke for bare venner og kjente?) og skjønne tegninga.

Det er hard jobbing som står bak en nettbutikk. Varelager skal handles inn, ajourføres, varer skal pakkes, kunder skal håndteres, fakturaer inn og ut skal håndteres i tillegg til alt det tekniske. På toppen av dette koster det enten tid i massevis eller penger i massevis (eller en kombinasjon av begge) for å få et renomme på nett som gjør at kundene finner deg og handler hos deg. Husk du vil alltid ha et lite drawback i forhold til fysiske butikker, ved at kundene ikke får se og ta på produktet før de kjøper det, og at de må betale frakt for varene hjem til seg. Fordelen din er at du rekker over hele landet eller til og med hele verden...

Håper butikk-ideen din blir noe av. Det er gøy også, selv om det er mye arbeid...

/Sten

Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo