Spørsmål rundt moms (mva), soner - og oppsett av dette.

Moms-problem

Mer
31/03/2011 15:02 #4925 av Lene Jensen
Moms-problem opprettet av Lene Jensen
Hjelp, etter å ha lest både her og på engelsk forum og holdt på i timesvis, håper jeg noen kan hjelpe meg.

Her er min nettbutikk: www.curly.no/nettbutikk

Når man ikke er innlogget vises prisene inkl mva. Går til kassen, fremdeles inkl mva.
Logger seg inn, da plutselig forsvinner momsen.

Jeg hadde også greid å få lagt inn flat frakt som et alternativ men det kommer ikke opp etter mine desperate forsøk på å fikse momsen, så da har jeg rotet til det.

Disse innstillingene har jeg:
Konfigurasjon/My store/Display Prices with Tax = True
Konfigurasjon/My store/Display Prices with Tax in Admin = True
Konfigurasjon/My store/Basis of Product Tax = Shipping
Konfigurasjon/My store/Basis of Shipping Tax = Shipping
Konfigurasjon/My store/Sales Tax Display Status = On

Lokasjon/Avgifter/Land der har jeg Norway liggende på samme måte som alle andre land (men jeg trenger bare Norge), og jeg har satt Adresseformat: 5
Lokasjon/Avgifter/Soner der har jeg laget en sone i Norway som jeg har kalt innenlands
Lokasjon/Avgifter/Sonedefinisjoner der har jeg også bare en sone som heter Innenlands og så står det vanlig mva på Sonebeskrivelse og grønn knapp op Status
Lokasjon/Avgifter/Avgiftsklasser har jeg Fritatt for merverdiavgift og Merverdiavgift
Lokasjon/Avgifter/Avgiftsrater har jeg Avgiftsklasse Merverdiavgift, Sone Innenlands og Avgiftsrase 25%, Beskrivelse: Herav mva

Er det noen som har fått dette til å virke og kan se på sine innstillinger og ser hva jeg har gjort feil? Så ville jeg blitt veldig glad for tilbakemelding.

Jeg hadde på et tidspunkt fått momsen til å virke når kjøper hadde samme postnummer som butikkadressen men det forsvant for meg i all fumling...

Jeg finner ikke ut hvor jeg skal se hvilken versjon jeg har men jeg lastet den ned i november og har ikke oppdatert.

Mvh Lene Jensen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/03/2011 19:25 #4926 av Lene Jensen
Besvart av Lene Jensen i emne Sv: Moms-problem
Tror jeg fant ut av det.

> Lokasjon/Avgifter/Sonedefinisjoner der har jeg også bare en sone
> som heter Innenlands og så står det vanlig mva på
> Sonebeskrivelse og grønn knapp på Status

Her skal det velges Alle soner i stedet for Innenlands. Ser ut som momsen kom tilbake nå, jippii!

Lene

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo