- Mottatte takk 0
Spørsmål rundt moms (mva), soner - og oppsett av dette.
Moms-problem
- Lene Jensen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
31/03/2011 15:02 #4925
av Lene Jensen
Moms-problem opprettet av Lene Jensen
Hjelp, etter å ha lest både her og på engelsk forum og holdt på i timesvis, håper jeg noen kan hjelpe meg.
Her er min nettbutikk: www.curly.no/nettbutikk
Når man ikke er innlogget vises prisene inkl mva. Går til kassen, fremdeles inkl mva.
Logger seg inn, da plutselig forsvinner momsen.
Jeg hadde også greid å få lagt inn flat frakt som et alternativ men det kommer ikke opp etter mine desperate forsøk på å fikse momsen, så da har jeg rotet til det.
Disse innstillingene har jeg:
Konfigurasjon/My store/Display Prices with Tax = True
Konfigurasjon/My store/Display Prices with Tax in Admin = True
Konfigurasjon/My store/Basis of Product Tax = Shipping
Konfigurasjon/My store/Basis of Shipping Tax = Shipping
Konfigurasjon/My store/Sales Tax Display Status = On
Lokasjon/Avgifter/Land der har jeg Norway liggende på samme måte som alle andre land (men jeg trenger bare Norge), og jeg har satt Adresseformat: 5
Lokasjon/Avgifter/Soner der har jeg laget en sone i Norway som jeg har kalt innenlands
Lokasjon/Avgifter/Sonedefinisjoner der har jeg også bare en sone som heter Innenlands og så står det vanlig mva på Sonebeskrivelse og grønn knapp op Status
Lokasjon/Avgifter/Avgiftsklasser har jeg Fritatt for merverdiavgift og Merverdiavgift
Lokasjon/Avgifter/Avgiftsrater har jeg Avgiftsklasse Merverdiavgift, Sone Innenlands og Avgiftsrase 25%, Beskrivelse: Herav mva
Er det noen som har fått dette til å virke og kan se på sine innstillinger og ser hva jeg har gjort feil? Så ville jeg blitt veldig glad for tilbakemelding.
Jeg hadde på et tidspunkt fått momsen til å virke når kjøper hadde samme postnummer som butikkadressen men det forsvant for meg i all fumling...
Jeg finner ikke ut hvor jeg skal se hvilken versjon jeg har men jeg lastet den ned i november og har ikke oppdatert.
Mvh Lene Jensen
Her er min nettbutikk: www.curly.no/nettbutikk
Når man ikke er innlogget vises prisene inkl mva. Går til kassen, fremdeles inkl mva.
Logger seg inn, da plutselig forsvinner momsen.
Jeg hadde også greid å få lagt inn flat frakt som et alternativ men det kommer ikke opp etter mine desperate forsøk på å fikse momsen, så da har jeg rotet til det.
Disse innstillingene har jeg:
Konfigurasjon/My store/Display Prices with Tax = True
Konfigurasjon/My store/Display Prices with Tax in Admin = True
Konfigurasjon/My store/Basis of Product Tax = Shipping
Konfigurasjon/My store/Basis of Shipping Tax = Shipping
Konfigurasjon/My store/Sales Tax Display Status = On
Lokasjon/Avgifter/Land der har jeg Norway liggende på samme måte som alle andre land (men jeg trenger bare Norge), og jeg har satt Adresseformat: 5
Lokasjon/Avgifter/Soner der har jeg laget en sone i Norway som jeg har kalt innenlands
Lokasjon/Avgifter/Sonedefinisjoner der har jeg også bare en sone som heter Innenlands og så står det vanlig mva på Sonebeskrivelse og grønn knapp op Status
Lokasjon/Avgifter/Avgiftsklasser har jeg Fritatt for merverdiavgift og Merverdiavgift
Lokasjon/Avgifter/Avgiftsrater har jeg Avgiftsklasse Merverdiavgift, Sone Innenlands og Avgiftsrase 25%, Beskrivelse: Herav mva
Er det noen som har fått dette til å virke og kan se på sine innstillinger og ser hva jeg har gjort feil? Så ville jeg blitt veldig glad for tilbakemelding.
Jeg hadde på et tidspunkt fått momsen til å virke når kjøper hadde samme postnummer som butikkadressen men det forsvant for meg i all fumling...
Jeg finner ikke ut hvor jeg skal se hvilken versjon jeg har men jeg lastet den ned i november og har ikke oppdatert.
Mvh Lene Jensen
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Lene Jensen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
31/03/2011 19:25 #4926
av Lene Jensen
Besvart av Lene Jensen i emne Sv: Moms-problem
Tror jeg fant ut av det.
> Lokasjon/Avgifter/Sonedefinisjoner der har jeg også bare en sone
> som heter Innenlands og så står det vanlig mva på
> Sonebeskrivelse og grønn knapp på Status
Her skal det velges Alle soner i stedet for Innenlands. Ser ut som momsen kom tilbake nå, jippii!
Lene
> Lokasjon/Avgifter/Sonedefinisjoner der har jeg også bare en sone
> som heter Innenlands og så står det vanlig mva på
> Sonebeskrivelse og grønn knapp på Status
Her skal det velges Alle soner i stedet for Innenlands. Ser ut som momsen kom tilbake nå, jippii!
Lene
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.