Spørsmål rundt moms (mva), soner - og oppsett av dette.

Mva forsvinner når jeg kommer til handlevognen...

Mer
06/02/2012 23:17 #5294 av Hege E. Salte
Jeg har drevet butikken min i to år og kun brukt priser inkludert mva, uten at dette har vist noe sted. (Har bare lagt inn pris og ikke lagt til soner eller moms etc.) Nå ønsker jeg at mva skal vise når kundene kommer til kassen, både fordi en del av kundende mine etterspør dette i forhold til regnskap, men også fordi jeg vil kunne sende varer til utlandet, og da vil slippe å måtte trekke mva fra i etterkant.

Har lagt inn land, sonedefinisjoner, avgiftsklasser og avgiftsrater etter dokumentasjon jeg fant her inne, men når jeg legger til mva på produktene mine vises riktig pris i admin og også i butikken helt til man har vært innom handlevognen. Da forsvinner momsen og prisene vises uten, både i kassen og ellers i butikken. I handlevognen står mva som "0"

Jeg må jo helt klart ha gjort et eller annet galt, men jeg klarer ikke å finne ut hva!

Brukeren jeg har testet med har adresse i samme land som butikken.

Setter stor pris på all hjelp!

Mvh Hege

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
08/02/2012 22:53 #5304 av Kjetil Skjellerud
Mener jeg har lest om tilsvarende problem tidligere, gjorde et søk, og fant dette. Du får sjekke om det hjelper deg.

Sv: Moms-problem
#4926 31/03/2011 17:25
Tror jeg fant ut av det.

> Lokasjon/Avgifter/Sonedefinisjoner der har jeg også bare en sone
> som heter Innenlands og så står det vanlig mva på
> Sonebeskrivelse og grønn knapp på Status

Her skal det velges Alle soner i stedet for Innenlands. Ser ut som momsen kom tilbake nå, jippii!

Lene

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/02/2012 00:02 #5307 av Hege E. Salte
Takker for svar! Skal forsøke om det også virker hos meg.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo