Diverse moduler og koder laget av norske brukere/utviklere, for bruk i norske butikker - som ikke passer inn i øvrige forumkategorier.

EDI-løsning

  • Eirik Bruvik
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
07/10/2006 08:52 #597 av Eirik Bruvik
EDI-løsning opprettet av Eirik Bruvik
Jeg skal opprette EDI-løsning for sending. To firmaer ser ganske like ut, EDI-soft og ProTeria. Begge har nå kampanje hvor nye kunder får en termoskriver til 1 krone. Månedspris er stort sett det samme. EDI-soft har ikke integrering mot ZC. ProTeria har mot osC og jeg har spurt om de har mot ZC. Venter på svar. Ser også at de har en toll-løsning slik at man kan fortolle selv og de tilbyr program gratis.

Jeg lurte på om det er noen som har noe erfaring med disse to firmaene. Er de likeverdige i tilbud?Takknemlig for svar.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/10/2006 09:34 #611 av Sten Johnsen
Besvart av Sten Johnsen i emne Sv:EDI-løsning
Har benyttet WinEDI det siste året, og synes det fungerer greit. Har egentlig ikke sett så mye på ProTeria, men vil tro de gjør en OK jobb de også.

WinEDI kan settes opp til å importere tekstfil som jeg genererer fra ZenCart Admin og laster ned til winedi katalogen på PC'n. Denne tekstfilen inneholder alle feltene jeg trenger for å fylle ut en EDI-lapp automatisk - inklusive oppkravsbeløp.

Integreringen er ingen stor greie men den fungerer fint for oss.

Inneholder en fil jeg har kalt edilabel.php:
[code:1]<?php
$filename = \"C:\winedi\ascii\zencart\";
header(\"Pragma: cache\"«»);
header(\"Content-Type: text/comma-separated-values\"«»);
header(\"Content-Disposition: attachment; filename=\".urlencode($filename).\".txt\"«»);

require('includes/application_top.php');
require(DIR_WS_CLASSES . 'currencies.php');
$currencies = new currencies();
$oID = zen_db_prepare_input($_GET);

include(DIR_WS_CLASSES . 'order.php');
$order = new order($oID);

$order_check = $db->Execute(\"select customers_id, customers_name, customers_company, customers_street_address,
customers_suburb, customers_city, customers_postcode,
customers_state, customers_country, customers_telephone,
customers_email_address, customers_address_format_id, delivery_name,
delivery_company, delivery_street_address, delivery_suburb,
delivery_city, delivery_postcode, delivery_state, delivery_country,
delivery_address_format_id, billing_name, billing_company,
billing_street_address, billing_suburb, billing_city, billing_postcode,
billing_state, billing_country, billing_address_format_id,
payment_method, cc_type, cc_owner, cc_number, cc_expires, currency,
currency_value, date_purchased, orders_status, last_modified
from \" . TABLE_ORDERS . \"
where orders_id = '\" . (int)$oID . \"'\"«»);

printf(\"%-15.15s\", $_GET); //Ordrenummer 15 Unik søkenøkkel (kan være fakturanr., pakkseddelnr.)
printf(\"%-35.35s\", $order_check->fields); //Navn 35 Navn på mottaker – Firma eller privat person
printf(\"%-35.35s\", $order_check->fields); //Adresse 1 35 Gate/vei
printf(\"%-35.35s\", $order_check->fields); //Adresse 2 35 Avdeling/bygning/vei (hvis tilgjengelig)
printf(\"%-10.10s\", $order_check->fields); //Postnr 10 Postnr til leveringsadresse (normalt 4 siffer)
printf(\"%-35.35s\", $order_check->fields); //Poststed 35 Bynavn på leveringsadresse


printf(\"%-20.20s\", $order_check->fields); //Kundenr 20 Kundenr i ADB system (blir søkenøkkel i historikk)
printf(\"%-35.35s\", $order_check->fields); //Kontaktperson 35 Bør være varemottaker, skrives på etiketten
printf(\"%-14.14s\", $order_check->fields); //Tlf nr 14 Må med på oppkravssendinger med Posten
printf(\"%-35.35s\", \"ordre nummer: \".$_GET); //Referanse 35 Mottakers referanse eks. innkjøpsnummer (søkenøkkel i hist.)

printf(\"%-50.50s\", $order_check->fields); //Mail adresse 50 Mail adresse til mottaker. Hvis dette felt er utfylt kan Winedi sende e-mail til mottaker der varsler om at sending er på vei. E-mailen inneholder opplysninger om sendingsnummer, lenker og andre nøkkel opplysninger, slik mottaker selv kan foreta sporing på transportørens hjemmeside. Adressen må skrives i klartekst f. eks support@edi-soft.no
$oppkrav = 0;
if ($order->info == 'Postoppkrav')
$oppkrav = $order->info;
printf(\"%12.2f\", strtoupper($oppkrav)); //Oppkravsbeløp 9,2 Kun aktuelt ved oppkrav, Er beløpet større enn 0, tolkes det som oppkravssending
if ($order->info == 'Postoppkrav')
printf(\"%-10.10s\", \"OPPKRAV\"«»); //Betalingsmåte 10 Kun aktuell ifm. oppkrav. Kan være med å bestemme om det er en oppkravssending eller ikke.
else
printf(\"%-10.10s\", strtoupper($order->info)); //Betalingsmåte 10 Kun aktuell ifm. oppkrav. Kan være med å bestemme om det er en oppkravssending eller ikke.
printf(\"%-25.25s\", \"Ordre nummer: \".$_GET); //Oppkrav referanse 25 Oftest faktura nr eller annet der letter bokføring – Kun Pakke- Trans, Posten får første senere støtte for dette felt
printf(\"%-3.3s\", \"\"«»); //Landkode 3 Nødvendig om Winedi ønskes brukt også for utlandssendinger, tolkning av ulike landekoder formater kan avtales. Finnes det ikke landekode, vil alle adresser bli tolket som Norske – Ring evt for nærmere opplysninger
printf(\"%-50.50s\", \"\"«»); //Printerstyring 50 Dersom flere printere benyttes, kan det her settes inn et alias som beskriver hvilke printer utskriften skal benytte. Eks. at brevpost skal skrives til egen skriver
printf(\"%-25.25s\", $order->info); //Sendingsmåte 25 Valg av forsendelsesmåte, eks. 1,2,3 eller Ekspress
printf(\"%-70.70s\", \"\"«»); //Melding til mottaker 70 Er feltet utfylt, vises det på etiketten
$weight = $order->products[1];
foreach ($order->products as $prod)
{
// $weight += $prod;
}
printf(\"%12.2f\", $weight); //Vekt 9,2 Total vekt for hele sendingen
?>
[/code:1]
som kobles til en knapp i super_orders.php slik:

Finn linjen som inneholder:
[code:1]$contents[] = array('align' => 'center', 'text' => '<a href=\"' . zen_href_link(FILENAME_SUPER_DATA_SHEET, 'oID=' .[/code:1]

Lim inn:[code:1]// ADDED by SJ: EDI button download
$contents[] = array('align' => 'center', 'text' => '<a href=\"' . zen_href_link('edilabel.php', 'oID=' . $oInfo->orders_id) . '\" target=\"_blank\">' . zen_image_button('button_edi.gif', IMAGE_SHIPPING_LABEL) . '</a> ');
[/code:1]
like etter denne linjen.
Lag deg en knapp som heter button_edi.gif og legg denne i norwegian katalogen under languages.
Du kan også bruke denne

/Sten

Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
06/02/2008 14:28 #1698 av Gro Krog
Besvart av Gro Krog i emne Sv:EDI-løsning
Hei - fungerer denne edilabel-filen fortsatt Stenjo? Jeg er ikke av de store programmererene (jeg er mer en klipp-og-lim-type uten greie på php i det hele tatt), men ville gjerne fått dette til å virke hos meg også. Ser jo at det har skjedd noe mystisk med koden i sitatet under her, men tror ikke jeg har klart å rette opp alt. hadde det vært mulig å fått en kopi av filen, eller at du la den ut på nytt?

med vennlig hilsen Gro/ Pulsatilla

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Jonathan Corrales
  • Besøkende
  • Besøkende
06/02/2008 16:17 #1699 av Jonathan Corrales
Besvart av Jonathan Corrales i emne Sv:EDI-løsning
Hei

kunne også ha tenkt meg den filen om det var mulig ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/02/2008 00:24 #1726 av Sten Johnsen
Besvart av Sten Johnsen i emne Sv:EDI-løsning
Ja, denne bruker vi hele tiden.
Trikset er at du må modde
orders.php under admin/ for å få den til å fungere skikkelig. Skal lage en .zip og legge med filen sammen med en brukbar beskrivelse av hvordan det kan gjøres.
- men nå er det sent.!

Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Jonathan Corrales
  • Besøkende
  • Besøkende
15/02/2008 12:33 #1752 av Jonathan Corrales
Besvart av Jonathan Corrales i emne Sv:EDI-løsning
Prøvde meg på det du sa...

Har fått opp knapp og alt ,men når eg trøkker på den får eg denne feilmeldingen

Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /hsphere/local/home/rclek121/xxx/admin/edilabel.php on line 47

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo