- Mottatte takk 0
For diskusjon av oversettelser, feilmeldinger og forbedringforslag.
oversettels av filer
- Tor Andre Vikki
- Emneforfatter
- Nybegynner
-
Less
Mer
24/03/2006 20:00 #116
av Tor Andre Vikki
oversettels av filer opprettet av Tor Andre Vikki
Ved oversetting på flere moduler har jeg ikke hatt problemer med æøå, men plutselig får jeg problemer i bøtter og spann. Må jeg konvertere alle filer jeg oversetter til utf-8 før de legges til som en norsk språkpakke?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- dwno
- Nybegynner
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
25/03/2006 03:39 #119
av dwno
Besvart av dwno i emne Sv:oversettels av filer
Nei, som nevnt tidligere i en annen tråd så er dette pga. at serveren din sender sidene dine som utf8. Jeg kan prøve å forklare litt nærmere. Dersom charset som filene er skrevet i ikke stemmer med charset som serveren sender filene i så får du slike problemer. Alt du trenger å gjøre er å sette \"default charset\" på serveren din til det samme som filene er skrevet i. Den norske språkpakken ordner dette automatisk etter at jeg oppdaterte den til å gjøre dette for noen dager siden, og jeg ser også at dette fungerer fint på din nettside, pocketbikeracing.no/webshop. Der blir de norske sidene presentert som iso-8859-1, mens de engelske sidene blir presentert i utf-8 (fordi de engelske språkfilene ikke ordner dette automatisk).
Dersom du tidligere har skrevet dine egne filer i utf-8, så passer ikke det sammen med den norske språkpakken, som altså er skrevet i iso-8869-1 (ansi), så pass på at dine egne filer også er skrevet i dette.
Dersom du tidligere har skrevet dine egne filer i utf-8, så passer ikke det sammen med den norske språkpakken, som altså er skrevet i iso-8869-1 (ansi), så pass på at dine egne filer også er skrevet i dette.
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.