× For diskusjon av oversettelser, feilmeldinger og forbedringforslag.

oversettels av filer

oversettels av filer opprettet av Tor Andre Vikki

Ved oversetting på flere moduler har jeg ikke hatt problemer med æøå, men plutselig får jeg problemer i bøtter og spann. Må jeg konvertere alle filer jeg oversetter til utf-8 før de legges til som en norsk språkpakke?
24/03/2006 20:00 #116

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av dwno i emne Sv:oversettels av filer

Nei, som nevnt tidligere i en annen tråd så er dette pga. at serveren din sender sidene dine som utf8. Jeg kan prøve å forklare litt nærmere. Dersom charset som filene er skrevet i ikke stemmer med charset som serveren sender filene i så får du slike problemer. Alt du trenger å gjøre er å sette \"default charset\" på serveren din til det samme som filene er skrevet i. Den norske språkpakken ordner dette automatisk etter at jeg oppdaterte den til å gjøre dette for noen dager siden, og jeg ser også at dette fungerer fint på din nettside, pocketbikeracing.no/webshop . Der blir de norske sidene presentert som iso-8859-1, mens de engelske sidene blir presentert i utf-8 (fordi de engelske språkfilene ikke ordner dette automatisk).

Dersom du tidligere har skrevet dine egne filer i utf-8, så passer ikke det sammen med den norske språkpakken, som altså er skrevet i iso-8869-1 (ansi), så pass på at dine egne filer også er skrevet i dette.
25/03/2006 03:39 #119

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

arastta logo horizontal 326x58

opencart logo 298x58

vm logo 220x58

woocommerce logo 286x58

zen cart logo 217x58