For diskusjon av oversettelser, feilmeldinger og forbedringforslag.

oversettels av filer

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
24/03/2006 20:00 #116 av Tor Andre Vikki
oversettels av filer opprettet av Tor Andre Vikki
Ved oversetting på flere moduler har jeg ikke hatt problemer med æøå, men plutselig får jeg problemer i bøtter og spann. Må jeg konvertere alle filer jeg oversetter til utf-8 før de legges til som en norsk språkpakke?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • dwno
  • Besøkende
  • Besøkende
25/03/2006 03:39 #119 av dwno
Besvart av dwno i emne Sv:oversettels av filer
Nei, som nevnt tidligere i en annen tråd så er dette pga. at serveren din sender sidene dine som utf8. Jeg kan prøve å forklare litt nærmere. Dersom charset som filene er skrevet i ikke stemmer med charset som serveren sender filene i så får du slike problemer. Alt du trenger å gjøre er å sette \"default charset\" på serveren din til det samme som filene er skrevet i. Den norske språkpakken ordner dette automatisk etter at jeg oppdaterte den til å gjøre dette for noen dager siden, og jeg ser også at dette fungerer fint på din nettside, pocketbikeracing.no/webshop. Der blir de norske sidene presentert som iso-8859-1, mens de engelske sidene blir presentert i utf-8 (fordi de engelske språkfilene ikke ordner dette automatisk).

Dersom du tidligere har skrevet dine egne filer i utf-8, så passer ikke det sammen med den norske språkpakken, som altså er skrevet i iso-8869-1 (ansi), så pass på at dine egne filer også er skrevet i dette.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo