For diskusjon av oversettelser, feilmeldinger og forbedringforslag.

Forslag til endringer i button_names.php

Mer
21/09/2007 14:46 #1275 av Rune Christensen
Ending 1:

define('BUTTON_CREATE_ACCOUNT_ALT', 'Opprett konto');
burde kanskje endres til 'Ny konto'
Hovedsaklig for det at knappen som css ikke er stor nok til 'Opprett konto'

man kan jo endre i stylesheet_css_buttons.css men det blir et ekstra sted som man må endre og som mange ikke kommer til å gjøre.



Endring 2:

define('BUTTON_SUBMIT_ALT', 'Send innformasjon');
Er feil og for lang for css-knappen.
Her passer 'Opprett konto' i og med at det er som faktisk skjer når kunden trykker på knappen.<br><br>Melding redigert av: koolaid, den: 21.09.2007 14:48

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/09/2007 15:30 #1276 av Rune Rasmussen
Dette føler jeg blir litt feil, at slike ting skal tilpasses i original språkfil mener jeg. Fordi dette er brukertilpasninger, som hver enkelt selv bør gjøre om de har behovet.

I utgangspunktet er dette forklaringer på bilde-knappene, som bl.a. skal vises om man beveger musen over de. De er altså i utgangspunktet en forklaring/spesifisering av bilde-knappen.

Men utover det kan man gjerne diskutere om teksten kanskje kunne vært en annen, men det bør ikke være hva som vises i css som er utgangspunktet fordi flertallet bruker bilder og da behøver beskrivelsen som forklaring/spesifisering.

De som har behov for disse tilpasningene for css-knapper bør nok heller gjøre de selv, ved å opprette overstyringsfiler osv.

Redigering/Tillegg:
Knappen 'Send' (Send informasjon) er vel om jeg ikke tar feil en fellesknapp for flere funksjoner, og kan da ikke endres slik du foreslår - fordi det ville ikke stemme på andre sider/skjema hvor knappen brukes. Den er en knapp for innsending/registrering av de opplysninger som er fylt inn i de aktuelle skjema.

Når det gjelde 'Opprett konto* har jeg endret den, men da til 'Registrer konto' av språklige hensyn. Ny blir mer som en ny for den aktuelle brukeren, og nyregistrering av samme bruker vil man normalt ikke ha. ;)<br><br>Melding redigert av: Rune, den: 21.09.2007 16:21

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/10/2007 13:09 #1336 av Rune Christensen
Litt seint svar her, men jeg til dels enig.

Personlig synes jeg at css knappene er veldig fine og ville foretrekke at det lagt mer tilrette for det.

Evt, kan vi lage en versjon av stylesheet_css_buttons.css som passer til den norske språkpakka.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/10/2007 18:06 #1341 av Rune Rasmussen
Men css-knappene er ikke standard, og om man vil ha de fine må man uansett finne frem css-fila for å justere de.<br><br>Melding redigert av: Rune, den: 31.10.2007 18:06

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo