For diskusjon av oversettelser, feilmeldinger og forbedringforslag.

Mangler språkfiler eller mapper?

Mer
10/01/2011 14:52 - 10/01/2011 20:49 #4758 av Johannes Bruvik
Hei

holder på å opprette nettbutikk men kommer til probleme med språk.
MISSING LANGUAGE FILES OR DIRECTORIES ... Norwegian Norsk

Har lastet opp mange ganger med filezilla

språk: code.google.com/p/norwegianzencart/downl...norwegian_v1.3.9.zip

(You are presently using: v1.3.9h)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Arne Tunem
  • Besøkende
  • Besøkende
10/01/2011 15:49 #4759 av Arne Tunem
Besvart av Arne Tunem i emne Sv: MISSING LANGUAGE FILES OR DIRECTORIES
  • Navn Norwegian
  • kode no

  • Mappe norwegian

Da skal det virke

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/01/2011 20:48 #4760 av Rune Rasmussen
PS! Ingen grunn til å rope i tittel.

PS! Dokumentasjon er sikkert noe herk, men det sparer både deg og andre mye bry om du leser det som finnes. Ligger vedlagt i pakke, samt med lenke i toppen av siden her.

www.zen-cart.no/dokumentasjon/18-install...akfiler-lokalisering

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
27/01/2011 08:45 #4780 av Tom-Inge Nilsen
Fant feilen, sleit med samme selv. Når du pakker ut språkpakken lager den ei mappe som heter "admin". Men på serveren ligger mappa med navnet "zcadmin", så bare bytt navn på adminmappa di, og last opp hele greia, så virka det! Tok meg en del forsøk før jeg oppdaga det ja... =)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
17/05/2011 11:14 #5023 av Hans-Petter Nordahl
Mange tak for de små ord som fortalte at admin og zacadmin var det samme. Det forstod jeg med det samme..:unsure:
Jeg har lest mit øje stort og vått både i dette fora og mange andre hvor det er brukere som ber om hjelp til samme problem. Og de får det samme "arogante svar"!

Hvis en nå ikke er så rutinert, tør en heller ikke å begynne å endre på mappenavn. Spesielt når i instruks og på mange fora står at mappene i fila er som de skalv være på serveren. :blink: ;)

Takk for et godt tips

DogTown

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
17/05/2011 13:12 #5024 av Rune Rasmussen

Hans-Petter Nordahl skrev: Spesielt når i instruks og på mange fora står at mappene i fila er som de skalv være på serveren. :blink: ;)


Det er det som er standard ja. Om du, noen andre (eller skriptet du bruker for installasjon) setter et annet navn på mappen kan ingen annen vite på forhånd. Det er derimot noe du skal vite selv. ;)

Dette med mappenavn er grunnleggende informasjon i dokumentasjon for Zen Cart selv, og er da også en dokumentasjon som man bør gjøre seg kjent med.

"Arrogante svar" må påregnes i alle forum, om man ikke tydelig skriver at man har gjort seg kjent med dokumentasjon, har søkt på Goggle/forum, og konkret skriver hvilken del av dokumentasjonen som er uklar. Det handler om at dere må være i stand til å klare dere selv på sikt, og ikke bruke forumene som gåstol slik mange faktisk gjør. Type " uff så mye dokumentasjon, det gidder jeg ikke se på - lettere å bare slenge ut et intetsigende spørsmål i et forum". ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo