- Mottatte takk 0
For diskusjon av oversettelser, feilmeldinger og forbedringforslag.
Har gjort en feil i oppsettet på min butikk...
- Glenn Røsbekk
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
27/05/2015 21:58 #5690
av Glenn Røsbekk
Hei
Jeg har gjort en feil i oppsettet av min nettbutikk tror jeg, jeg får problemer med ÆØÅ i nettbutikken min, selv om jeg bruker Norwegian_utf8 som språk.
MYSQL ser slik ut:
I configure.php står følgende:
// define our database connection
define('DB_TYPE', 'mysql');
define('DB_PREFIX', '');
define('DB_CHARSET', 'utf8');
Alikevel så får jeg problemet som vist i step1.png
Jeg kan fint reinstallere hele butikken, jeg holder på å bygge den opp nå, men jeg skulle gjerne likt å vist hva jeg har gjort feil, da jeg har forsøkt å følge dokumentasjon...
Alle tips mottas med takk!
Jeg har gjort en feil i oppsettet av min nettbutikk tror jeg, jeg får problemer med ÆØÅ i nettbutikken min, selv om jeg bruker Norwegian_utf8 som språk.
MYSQL ser slik ut:
I configure.php står følgende:
// define our database connection
define('DB_TYPE', 'mysql');
define('DB_PREFIX', '');
define('DB_CHARSET', 'utf8');
Alikevel så får jeg problemet som vist i step1.png
Jeg kan fint reinstallere hele butikken, jeg holder på å bygge den opp nå, men jeg skulle gjerne likt å vist hva jeg har gjort feil, da jeg har forsøkt å følge dokumentasjon...
Alle tips mottas med takk!
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
26/06/2015 19:35 #5694
av Rune Rasmussen
I hele nettbutikken, eller bare på Fraktguiden? Den modulen er egentlig laget for Latin1, ettersom det var og nok fortsatt er det mest brukte for Zen Cart, selv om UTF-8 er å foretrekke for en ny.
Se www.zen-cart.no/forum/generelle-sporsmal...-posten-s-modul#5434
Er det derimot hele kan du søke etter 'problemer med norske tegn æ ø å' el.l., finnes nok av tråder om dette allerede vil jeg tro.
Besvart av Rune Rasmussen i emne Feil med norske tegn...
Glenn Røsbekk skrev: jeg får problemer med ÆØÅ i nettbutikken min
I hele nettbutikken, eller bare på Fraktguiden? Den modulen er egentlig laget for Latin1, ettersom det var og nok fortsatt er det mest brukte for Zen Cart, selv om UTF-8 er å foretrekke for en ny.
Se www.zen-cart.no/forum/generelle-sporsmal...-posten-s-modul#5434
Er det derimot hele kan du søke etter 'problemer med norske tegn æ ø å' el.l., finnes nok av tråder om dette allerede vil jeg tro.
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.