Spørsmål rundt innlegging og administrasjon av produkter og varianter (attributter), samt generelle visningsvalg for disse (ikke design).

Hvordan adde en fane der du velger størrelse på pr

Mer
19/02/2011 21:51 #4836 av Øyvind Huber
Hei, hvorden skal jeg adde en fane hvor man kan velge størrelser på produkter som S, M, L i admin. Jeg har lest om dette på zencart.com og andre plasser men jeg får det ikke til. Har sett litt på youtube også.

Er det noen som kan hjelpe meg steg for steg. Jeg er så frustrert og forvirret av dette systemet.;)

Takker for hjelp om det er noen som kan hjelpe:)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/02/2011 07:51 #4837 av Rune Rasmussen
Adde er det legge til det da?

Hva mener du i så fall med å legge til en fane for valg av varianter, hvordan vil du egentlig ha det - og hva er det du har sett på som du ikke forstår?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/02/2011 13:57 #4840 av Øyvind Huber
Hei, ja adde er å legge til. Det jeg mener er at når en kunde skal kjøpe en vare av meg. La oss si han skal kjøpe en genser av meg. Når han er inne på produktet han vil ha så må han også he en fane eller en rullgardin hvor han kan velge størrelse på denne genseren altså S,M,L,XL,XXL samt farge på genser.

Hvordan legger jeg en sånn fane eller kall det rullgardin til produktene mine i admin. Det er dette jeg ikke skjønner eller får til å gjøre i admin.

Det er mulig dette er meget enkelt men jeg er ikke den som er veldig go i data hehe. Jeg har sett på litt info om dette på zen cart og youtube men jeg får det ikke til.

Håper du forstår hva jeg mener:)

Mvh
Øyvind

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/02/2011 15:03 - 21/02/2011 15:05 #4842 av Rune Rasmussen
OK, forstår hva du vil - men forstår ikke hva du ikke forstår.

Utover det som er forklart på tutorials.zen-cart.com/index.php?article=57 vet jeg ikke hvordan det skulle forklares bedre, spesielt ikke siden du ikke sier så mye om hvor det butter imot ...?

Mulig noen vil gi deg en teskjeguide, men dessverre ser jeg ikke for meg at jeg vil begi meg ut på den - det blir tidkrevende er jeg redd.

Føler jo uansett at om man er grønn på data bør man kanskje ikke begi seg ut på et så omfattende prosjekt som netthandel, uten "støttepersonell". Det handler om så mye mer enn å sette opp en butikk og tro den går av seg selv, spesielt med tanke på sikkerhet osv.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Lisa Danielsen
  • Juniorbruker
  • Juniorbruker
  • life is fun all the time...in the funny farm!
Mer
21/02/2011 18:59 #4843 av Lisa Danielsen
du trenger ikke lage noen rulle gardin, gå inn på admin-produkter-Variantgrupper, der legger du inn "farge, "størrelse" å alt det du trenger.

så går du inn på "Variantverdier og der legger du inn 1 og 1 av farger, størrelser osv.

til slutt går du inn på "Variantkontroll og legger inn de på de produktene du vil å da ser du det i nettbutikken;)

Biter bare litt ^..^

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/02/2011 22:24 #4847 av Øyvind Huber
Hei,

takke for hjelpen:) Men nå fikk jeg et annet problem og det var at når jeg velger varen som jeg vil kjøpe og størrelse på den, la oss si størrelse M og så trykker jeg på M knappen for å markere at jeg skal ha den størrelsen.

Når jeg så trykker på kjøp knappen velger den plutselig alle størrelser mens jeg bare vil ha størrelse M. Hva kommer dette av. Er det noe mer jeg må stille på eller er det noe galt med selve programvare.

Mvh
Øyvind

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo