Spørsmål rundt frakt og levering

Frakt:Problem med Postens servicepakke

Mer
15/11/2007 15:13 #1397 av Hedinn Gunhildrud
Jeg har installert den nyeste versjonen av Postens Servicepakke som jeg fant i denne tråden .

Når denne modullen er installert får jeg følgende problem:
Når en kunde er i Handlevognen og trykker \"Gå til kasse\" får man en feilmelding:

Warning: Division by zero in /hsphere/local/home/friluftsbutikken/friluftsbutikken.no/nettbutikk/includes/classes/shipping.php on line 94 Warning: Division by zero in /hsphere/local/home/friluftsbutikken/friluftsbutikken.no/nettbutikk/includes/classes/shipping.php on line 95
1146 Table 'friluf1_zen.posten_postnr' doesn't exist
in:
[select * from posten_postnr where 9015>=fra_nr and 9015<=til_nr]


Noen forslag til hvordan jeg kan løse problemet?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
15/11/2007 15:32 #1398 av Rune Rasmussen
Hvorfor en ny tråd? Bedre om du hadde fulgt opp i den aktuelle tråden ... ;)

Men til saken ... du har vel lest medfølgende installasjonsveiledning, og lagt inn innholdet i sql-filen i databasen?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
15/11/2007 17:05 #1402 av Hedinn Gunhildrud
Jo det er sant, kunne lagt spørsmålet i den tråden.

Jeg lastet opp sql-filen for kilo i \"Verktøy->SQL-tillegg/oppdatering\". Jeg hadde den gamle versonen av modullen liggende men ikke i bruk. Var det feil?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
15/11/2007 17:14 #1403 av Rune Rasmussen
I og for seg ikke feil, men med denne fremgangsmåten passer ikke servicepakken siden denne måten legger til ditt tabellprefiks på tabellene. Servicepakken er opprinnelig programmert til å ikke bruke prefiks, men det burde vi kanskje også få endret nå når vi først er i gang med forbedringer - skal vurdere det. :)

Men for denne må du laste opp sql-fila direkte til databasen via phpMyAdmin eller annet foretrukket verktøy.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
15/11/2007 17:19 #1404 av Hedinn Gunhildrud
Vil det si at jeg må velg \"importer\" og så laste opp fila? Eller åpne et spørringsvindu og kopiere inn innholdet i fila? Er desvere ikke noen reser på database..
På forhånd takk for hjelpen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
15/11/2007 22:12 #1407 av Rune Rasmussen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo