Spørsmål rundt frakt og levering

Ikke vise Oppkrav ved flat frakt

  • Stian Nilsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
21/02/2008 23:34 #1787 av Stian Nilsen
Ikke vise Oppkrav ved flat frakt opprettet av Stian Nilsen
Jeg har døpt om fraktmodulen som heter "flat" til brevpakke, og benytter denne til små varer som minnebrikker o.l.

Jeg ønsker at når kunden velger denne leveringsmåten så skal man ikke få opp postoppkrav som en betalingsmåte på neste side.

Er det noen som har vært borti dette eller har noen ide om hvordan det skal gjøres. Foreløpig har jeg skrevet det ved siden av valget, men det er visst endel som ikke kan lese :blush:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
23/02/2008 20:00 #1795 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Ikke vise Oppkrav ved flat frakt
Jeg har lurt på det samme. Vet ikke om det lar seg løse på ordinær måte. Det er jo et tilfelle som er litt spesielt. Jeg har flat fraktpris, men for noen småting har jeg gratis frakt. Dette går som brevpost. Hvis kunden da velger oppkrav, noe også jeg anmoder om at de ikke gjør, er det ingen EDI-løsning for dette (for brev). Det blir utfylling av skjema, frimerker og ingen sporing. Men det dummeste er jo at oppkravsgebyret blir høyere enn oppkrav via EDI. For pakker med EDI dekker kunden oppkravsgebyret, men dette beløper dekker altså ikke oppkravsgebyret for brevsending. Men noen ønsker å få selv order på under hundre kroner i oppkrav og dermed fordyre en billig vare med nærmere 50 kroner.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
08/03/2008 19:48 #1854 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Ikke vise Oppkrav ved flat frakt
Du kan ha forskjellig oppkravsgebyr for de forskjellige frakttypene. Moduler - Ordre Total.

Noen som vet hvordan jeg kan kode eller på annen måte hindre at varer over en spesiell vekt (f.eks 0,5kg) får brevpakke (flat) som fraktalternativ?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/03/2008 11:35 #1855 av Rune Rasmussen
Enkleste løsningen er vel da å bruke en modul hvor man kan angi vekt, en omskrevet tabellmodul el.l. - mulig det også finnes noe allerede i nedlastingsdelen til zen-cart.com

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/03/2008 13:14 #1856 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Ikke vise Oppkrav ved flat frakt
Har kikket igjennom nedlastningene (hvorfor kjører de på en server som lyser spyware?) Er ikke helt med på hvordan du tenker at en tabellmodul kan skrives om? Kan du forklare det nærmere?
Tenker med mer på en omkoding av flat som sjekker vekten i handlekurven. Er bare ikke helt sikkr på hvordan.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/03/2008 16:26 #1857 av Rune Rasmussen
stian69 skrev:

Har kikket igjennom nedlastningene (hvorfor kjører de på en server som lyser spyware?)


??

Er ikke helt med på hvordan du tenker at en tabellmodul kan skrives om? Kan du forklare det nærmere?


Dessverre, svaret tar høyde for at du kjenner grunnleggende oppbygging av modulene og PHP. Hadde ikke tenkt å gjøre jobben. ;)

Men forsøk gjerne det engelske forumet, finnes flere med god tid der ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo