Spørsmål rundt frakt og levering

Fraktmodul

Mer
16/10/2009 15:34 #3675 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Fraktmodul
Giske skrev:

Har modifisert modulen for bruk med mer enn en sone, dette for å kunne sende varer til Svalbard og Jan Mayen da de er definert i egen sone for momsfritak.


Denne kan du da ikke ha testet skikkelig Giske, modulen vises jo uansett innstilling. True eller false, 1 eller 2 kilo osv. ;)

Vel, skal se på denne nå så vi får med SJ på en god måte. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/10/2009 19:16 #3678 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Fraktmodul
Oppdatert pakke er lagt ut, med valg for en ekstra sone. Ser ingen grunn til at noen skulle behøve mer enn 2 sonevalg under normale forhold.

Nedlastingen: www.zen-cart.no/nedlastinger/doc_details...-16-bring-fraktguide

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Håvard Vestbø
  • Besøkende
  • Besøkende
01/11/2009 14:15 #3704 av Håvard Vestbø
Besvart av Håvard Vestbø i emne Sv:Fraktmodul
Jeg har også problemer med dette modulen.

Får som tidligere nevnt bare opp et blankt vindu når jeg velger gå til kasse.
Beregn frakt = nytt blankt vindu.

Om jeg deaktiverer bring modulen og kun bruker "hentes i butikk" fungerer det.

Har kun tenkt å bruke Norgespakke som alternativ, men lite vits når jeg ikke får det til...

PHP safe mode som ble nevnt her, er AV..

Jeg drifter mitt eget webhotell og lurer svært på hva jeg kan gjøre for å fikse dette..

Noen som har noe forslag til meg?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
06/01/2010 15:14 #3858 av Hallstein Mårstøl
Vi får feil fraktpriser på Bring fraktpriser etter at det kom nye priser fra nyttår.
Er det flere som får feil priser, eller er dette en feil som er bare med oss?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
06/01/2010 20:39 #3859 av Arne Unneland
Besvart av Arne Unneland i emne Sv:Fraktmodul
Dette oppstår i Zen Cart med f.eks.: Brev 350-1000 gram skal være 63 kr inkl. mva, men pris er satt til 51 kr eks. mva. Dette skulle være 50,40 kr eks. mva. Resultatet er at det vises kr 63,75 inkl. mva.

Har sjekket i Fraktguiden og den returnerer pris på 63,-:
fraktguide.bring.no/fraktguide/products/...1407&date=2010-01-06

Er det noe momsinnstillinger, eller andre modifikatorer i Zen Cart som påvirker hva som vises?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
06/01/2010 22:21 #3860 av Hallstein Mårstøl
Jeg greier ikke å se at det er noe galt hos oss, og heller ikke på Bring som det blir henvist til.

Har ikke rørt oppsettet for mva på ganske lenge. Dessuten burde vel produkt og andre fraktmoduler vise feil mva om det var feil med oppsettet vårt, ikke sant?

Det er kun i denne fraktmodulen jeg får mva feilen.

Skal prøve å forklare hvorfor vi ikke har sett denne feilen tidligere:
Pakkene vi sender veier stort sett mellom 100-2000 gram, så etter gamle priser, så var det for brev (A-prioritet) 100-350 gram kr 20.00 eks. mva (25.00 inkl. mva) og for brev 350-1000 gram kr 48.00 eks. mva (60.00 inkl. mva). Norgespakke var på kr 116.00 eks. mva (145.00 inkl. mva.)
Pris eks. mva. på disse 3 fraktalternativene var derfor på hele kroner og ble derfor riktige.

Nå er prisene for 100-350 gram 20.80 eks. mva, 350-1000 gram 50.40 eks. mva, men Norgespakke er på 120.00 eks. mva og på hele kroner. Den blir derfor utregnet rett i nettbutikken.

Jeg tror derfor det må være en utregningsfeil i selve zen cart fraktmodul?
Har ikke nok kunnskaper om php til å finne ut av dette, så håper noen her på forumet har muligheter til å se på dette.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo