× Spørsmål rundt frakt og levering

Estimert leveringsdato, DIBS/PBS-krav

Estimert leveringsdato, DIBS/PBS-krav opprettet av Christian Michelsen

Hei og hå! :-)

Jeg står nå overfor at DIBS og PBS skal teste ut om jeg oppfyller alle kravene de setter, og i så henseende er det ett krav jeg er litt usikker på hvordan jeg skal fikse, nemling estimert leveringsdato.

Jeg har ikke, så langt, funnet noe sted i zen-cart hvor jeg kan justere på leveringstid eller i det heletatt få det i bekreftelsesmailen.

For å gjøre ting litt kjipere for meg selv så har man ikke registrert vekt på noen av produktene, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi med over 6000 produkter så er det en litt ikke-triviell oppgave.
Så jeg antar at denne nye Bring-modulen ikke vil være veldig hjelpsom om vekten uansett hva er lik 0 ;-)

Noen gode ideér om hvordan jeg kan få smurt inn f.eks. en ledetid/leveringstid på 3 virkedager?

// Christian
31/03/2009 11:37 #3163

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Christian Michelsen i emne Sv:Estimert leveringsdato, DIBS/PBS-krav

Neeevermind, dette var tydeligvis ikke noe særlig viktig i følge DIBS. Hvilket jeg må si jeg finner en anelse irriterende når de skriver at det er et krav. Men, men.
31/03/2009 13:18 #3164

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Estimert leveringsdato, DIBS/PBS-krav

Du skal uansett med om levering i dine betingelser, så det behøver man ingen eget felt for. ;)
31/03/2009 23:21 #3176

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Arne Unneland i emne Sv:Estimert leveringsdato, DIBS/PBS-krav

Et lite tips her som jeg/vi ikke har fått gjort noe med i modulen enda... :)

Fraktmodulen henter ut antall virkedager forsendelsen tar når den henter opp prisen fra Bring Fraktguide. Dette ligger i arrayen som er tilgjengelig der det skrives ut pris og hjelpetekst (navn på postkontor etc.)

Her er det også mulig med mer funksjonalitet ala: Dersom nettbutikken vet hvilken dato pakken leveres til Bring/Posten så kan du få ut datoen pakken er fremme hos sluttkunden. Dette forutsetter at nettbutikken har denne informasjonen.

Dette kan evt. også brukes i epost med leveringsbekreftelse. Dvs. når man gir beskjed om at det er pakket og klart for sending kan man slenge på hvilket postkontor/post i butikk pakken kan hentes på og hvilken dato man forventer at pakken er fremme.

For På Døren kunne man her sett for seg en liten nedtrekksliste med "Hvilken dag vil du ha pakken levert på døren". Dette forutsetter at nettbutikken vet når den kan sendes. Datagrunnlaget for dette er tilgjengelig nå (modulen må utvides...).

Arne.
03/04/2009 01:10 #3207

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

arastta logo horizontal 326x58

opencart logo 298x58

vm logo 220x58

woocommerce logo 286x58

zen cart logo 217x58