Spørsmål rundt frakt og levering

Egenlevering og annen frakt

  • Rolf Tumert
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
23/09/2009 15:36 #3604 av Rolf Tumert
Egenlevering og annen frakt opprettet av Rolf Tumert
Trenger noen lure innspill, evt peker til hvor jeg kan finne hjelp.

Nettbutikken retter seg mot bedrifter over hele Norge. Jeg har kontor i Stavanger, og leverer vanligvis varer til bedrifter i sør-Rogaland selv, eller bruker et lokalt budfirma. For resten av Norge sendes varene med post.

Jeg trenger altså å differensiere frakten på kunder i mitt nærområde og resten av landet. I dag har jeg jukset og laget to land (eller soner?? Litt forvirrende dette)- slik at det nesten stemmer. Men jeg kunne godt tenke meg å få dette litt mer strømlinjeformet.

Noen tips?

-Rolf

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/09/2009 17:09 #3612 av Rune Christensen
Om du kan si at de gjelder bare adresser fra og til et vis post nr er ganske enkelt å lage fikse på en av fraktmodulene så de bare kommer opp om postnummeret er i et vist interval.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Rolf Tumert
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
24/09/2009 17:58 #3617 av Rolf Tumert
Besvart av Rolf Tumert i emne Sv:Egenlevering og annen frakt
Det kan gå, men det blir to nummerserier i "mitt" område, og derved 3 for resten av landet.

Men hvilken fraktmodul? Har forsøkt å google litt, men finner ingen pekere som viser vei for dette. Må det opprettes soner for hver postnummerserie, eller bruker fraktmodulen et oppslag mot nummerseriene?

-Rolf

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Rolf Tumert
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
06/10/2009 09:07 #3654 av Rolf Tumert
Besvart av Rolf Tumert i emne Sv:Egenlevering og annen frakt
Ingen som vet noe om dette?

Jeg kan godt modde en fraktmodul, men det kunne vært kjekt å vite hvordan zen-cart "tenker" slik at jeg bruker tiden på moddigen ikke å finne ut hvordan det virker...


-Rolf

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo