Spørsmål rundt frakt og levering

Å legge inn produktenes vekt

Mer
19/05/2010 21:51 #4204 av Elin Enger Mollestad
Jeg har til nå sendt ut produktene jeg selger med Postens servicepakke, til en fast pris. Jeg ser at jeg sponser hver eneste pakke, og jeg må slutte med det.

Jeg skal legge inn produktenes vekt, og gjøre det slik at produktenes vekt summeres til slutt, og la kunden velge hvordan h*n vil ha det tilsendt og betale den reelle kostnaden.

Er det noen av dere som har vært gjennom prosessen med å legge inn produktvekt som har noen tips til meg?

Jeg har funnet ut at jeg ikke må bruke komma, men punktum for å få riktig vekt i gram.
Jeg lurer på: hva med emballasjen jeg bruker til å pakke alt inn i? Hvis den veier mye, vil den kunne være med på å vippe vekten over en ny grense slik at kunden ikke betaler riktig sum likevel? Har dere lagt inn vekten til emballasjen på noen måte? Andre ting jeg bør tenke på?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/05/2010 13:07 #4208 av Jan Dybedahl
Hei
Tips fra meg:

1. Bruk Easy Populate for å legge inn vekten ved hjelp av Excel.

2. Du kan enten:
a. Legge på beregnet embalasjevekt rett på produktene
eller kanskje mer elegant
b. Under "Konfigurasjon" og "Shipping/packaging" legge inn en prosentvis vektpåslag for å kompensere for emballasjevekt.

-Jan
Følgende bruker(e) sa Takk: Elin Enger Mollestad

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/09/2010 14:17 #4522 av Elin Enger Mollestad
Nå er jeg i gang med å registrere vekt på de ulike vareslagene. Lurer på hvordan jeg skal gjøre det med produkter som tilbys i varianter med ulik mengde/vekt.
Altså - jeg har feks et produkt som jeg tilbyr i 100 ml og 200 ml, og da vil jo vekten bli ulik - men i zen cart ser jeg bare et vektfelt under hvert produkt.
Vet du tilfeldigvis noe om dette kan løses?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/09/2010 14:36 #4523 av Rune Rasmussen
Se på feltene som er tilgjengelig når du legger til eller redigerer variantene, der er felter for pris og vekt m.m. på de også. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
26/09/2010 09:31 #4524 av Elin Enger Mollestad
Aha, da er vi på variantkontroll igjen, har allerede operert med ulike priser, så det er jeg vant med. Etter noe eksperimentering kom jeg fram til at pris på det minste produktet skrives på produktsiden, og at prisen på neste variant skrives i variantkontroll - som prisforskjellen - vel å merke uten mva, for mva legges til automatisk.

Så da lurer jeg på hvordan zen cart tenker om vekt...
Nå har jeg prøvd meg fram med å legge vekten på det letteste produktet i feltet for vekt sammen med produktbeskrivelsen, og så under variantkontroll legge til vektpåslaget i gram.
Har noen varer med tre ulike størrelser og ergo tre ulike vekttyper, og da tok jeg vektpåslaget i forhold til den letteste varen også når jeg beregnet vekten til den den tyngste varen. Håper dette er riktig. Om noen andre har erfaring blir jeg glad for å høre fra dere!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo