Spørsmål rundt frakt og levering

Fraktberegning for små varer kontra store.

Mer
11/04/2011 12:01 #4954 av Lars Skogstad
Hei

Først og fremst vil jeg si at dette er et utrolig bra forum, kommet over mye nyttig informasjon jeg har sugd til meg her inne.

Har lest en del forumposter her inne men fortsatt noe jeg lurer på.

Har opprettet www.freebord.no el mer bestemt: www.freebord.no/webshop

Valget falt på Zen Cart da det virkert ganske greit å sette opp.

Pr dags dato har jeg flat takst / flat rate på 149,- , frakt på komplett pakke innenfor det jeg selger ligger på Norgespakkepris men jeg har litt problemer her.

Jeg selger også produkter som er så små at jeg kan putte det i en liten konvolutt. Problemet er at jeg ikke vil ta 149,- for en liten del som koster tja. ca. 78kr.

Har sjekket litt rundt på de forskjellige fraktløsningene i zen-cart og lest gjennom diverse forum / søkt google men finner ikke nøyaktig det jeg trenger svar på.

Komplett pakke produktet mitt veier ca. 6kg med emballasje, usikker på vekt på det aller minste men det passer i konvolutt.

Skal jeg da sette opp en kalkulasjon på at så lenge det er under f.eks. 500 gram så er frakten f.eks. 50 kr?

Hvordan gjør det, er det en formel som jeg har sett tidligere her hvor det regnes ut og noen som kan forklare litt mer nøyaktig?

- Håper ikke dette ble for langt men takker for alle tilbakemeldinger.

Mvh.

Lars Skogstad / www.freebord.no

www.freebord.no - Snowboard the streets!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/04/2011 12:02 #4955 av Lars Skogstad
Noe liknende:

0.02:13, 0.05:17, 0.100:22, 0.350:33, 1.000:75, 2.000:150, 10.000:180, 25.000:277, 35.000:350 ?

www.freebord.no - Snowboard the streets!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo