Spørsmål rundt frakt og levering

Posten og store pakker

  • amuso
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/02/2007 10:09 #952 av amuso
Posten og store pakker opprettet av amuso
Hei,

Har begynt å jobbe litt med å få på plass en nettbutikk og valget falt på Zen-Cart etter at jeg har prøvd diverse andre som OsCommerece og VirtueMart.

Glimrende jobb av de som har oversatt Zen-Cart forresten.

Etter litt knoting fant jeg ut hvordan jeg skulle bruke fraktmodulen Sonefrakt (zones).

Iht. til Postens prisliste har de et pristillegg på kr 80,- hvis produktet er større enn 120x60x60cm, eller ruller.

www.posten.no/NR/rdonlyres/59D688DF-DB49...sliste_074_REPRO.pdf

Det jeg lurer på er om det er mulig å markere diverse produkter som faller under disse kravene slik at det blir tatt kr.80,- ekstra i frakt?

Jeg ser det finnes to valg under Konfigurasjon og Shipping/Packaging som heter \"Package Tare Small to Medium\" og \"Larger packages\" der man kan angi litt verdier. Men hvor på produktene setter jeg hvilke gruppe de faller under?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/02/2007 22:22 #957 av Sten Johnsen
Så vidt jeg har skjønt er det kun vekten du kan sjonglere litt med.
Selv har jeg eksperimentert med en modul som jeg har laget men som jeg ikke enda har tatt i bruk. Det skyldes at vi til nå har greid å sende pakker med størrelse over grensen uten tillegg i prisen (dette gjelder jo bare A-brev). Vi har innført en praksis der det kun er servicepakke som blir alternativet når verdien av sendingen er over kr 500.
Vedlgt selve modulen

Vedlegget AbrevOversize.zip ble ikke funnet


Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo