Spørsmål rundt sikkerhet og eventuelle sikkerhetsproblemer ("hacking" eller mistanke om dette).

Nettbutikk oppfører seg rart

Mer
11/10/2010 12:36 #4580 av Kjell Ove Solheim
Hei jeg har hatt en slik nettbutikk det siste året, men den siste tiden har den oppført seg rart. Plutselig så oppdaterer den seg selv, med platekompanier, jeg logger inn og fjerner, men det kommer igjen.
Det andre er at når jeg skulle logge meg inn i helgen, fikk jeg frem ukjent brukernavn/passord. Noen andre som har vært borti dette?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/10/2010 12:44 - 11/10/2010 12:45 #4581 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: Nettbutikk
Du har ikke holdt din butikk oppdatert, og har ikke fulgt sikkerhetsanbefalinger.

Din butikk er rett og slett hacket, og du bør stenge den av hensyn til dine kunder - inntil du får ryddet opp.

Sagt på annen måte, uvedkommende har tilgang til din butikks database.

PS! I fremtiden vil vi at du poster i riktig forum, og i tillegg bruker en forklarende tittel på innlegg. Se forøvrig forumreglene for mer om dette.

Ditt innlegg flyttes fra fremvisninger til 'Sikkerhet og sikkerhetsproblemer'.
Følgende bruker(e) sa Takk: Kjell Ove Solheim

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/10/2010 13:08 #4582 av Kjell Ove Solheim
Besvart av Kjell Ove Solheim i emne Sv: Nettbutikk
Det er første gangen jeg bruker dette, skal huske på det til neste gang. Hvordan får jeg logget meg inn igjen?. Må jeg avslutte hele nettbutikken og starte på nytt? eller finnes det andre alternativer. Ser mørt på å legge inn over 1500 produkter på nytt. Alle svar, råd og tips mottas med takk.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
11/10/2010 23:14 #4585 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: Nettbutikk
Akkurat det med å logge inn er ditt minste problem akkurat nå.

Så vidt jeg kan se har du ikke selv satt opp nettbutikken , og spørsmålet er da hvorvidt du er i stand til å rydde opp selv - eller om du burde skaffe deg hjelp til dette?!

Database kan nok berges, men den bør skannes, og det bør ryddes opp i den. For filer bør man begynne på nytt, med siste versjon, legge inn design og modifikasjoner fra bunnen av. Oppdatere database. Rydde opp i bildemappe, slette filer som garantert er lagt inn av hackere der, osv osv.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo