Spørsmål rundt sikkerhet og eventuelle sikkerhetsproblemer ("hacking" eller mistanke om dette).

Spider

  • Kjetil Jensen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
03/11/2011 22:07 #5197 av Kjetil Jensen
Spider opprettet av Kjetil Jensen
Noen som vet hva det vil si at jeg har besøkende i butikken som kommer opp som spider i stedet for guest?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Kjetil Jensen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
06/11/2011 18:08 #5207 av Kjetil Jensen
Besvart av Kjetil Jensen i emne Sv: Spider
Jeg har googlet Spider, uten å bli noe klokere av det.

Er det noen som kan gi en grei forklaring på hva dette er for noe? linker til Google-søk har jeg ikke bruk for.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
06/11/2011 20:05 #5208 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: Spider
Vel, forklaringene står der - om man kan og gidder lese de. Men det er vel gjerne der den største utfordringen ligger ...

Men for å snu på flisa; På de treffene som Google gir, hva er egentlig uklart for deg?

F.eks. den som er listet som første treff på siste lenken ovenfor: en.wikipedia.org/wiki/Web_crawler

Den finnes også oversatt til norsk om engelsk er et problem, bare se nede i menyen til venstre: no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8kerobot

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Kjetil Jensen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
06/11/2011 22:17 #5210 av Kjetil Jensen
Besvart av Kjetil Jensen i emne Sv: Spider
Jeg vil tro at du, dersom du faktisk KAN svare på det jeg lurte på, hadde brukt vesentlig kortere tid på å komme med en kort forklaring enn du har brukt på å hente frem de linkene.

For min del handler ikke dette om å ikke gidde å søke og lete selv, men om å delta på et forum hvor man har muligheten til å lære av folk som har vært borti tilsvarende utfordringer tidligere.
Hvis man ikke skal kunne få et vettugt svar på et relevant spørsmål på et forum bestående av folk som har samme interesse som en selv, så vet jeg virkelig ikke hvor man skal henvende seg.

Jeg har stor respekt for arbeidet du har lagt ned i zen-cart.no og hjelpen du har kommet med på forumet, virkelig, men det overrasker meg hvor lite imøtekommende du virker i flere av responsene dine.

Hvis spørsmålene jeg har postet har virket dumme i dine øyne, så beklager jeg dette, men jeg vil minne deg på at det er høyst frivillig å komme med et svar.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
07/11/2011 00:47 - 07/11/2011 00:53 #5211 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: Spider
Forumet er et tilbud, ikke en rettighet.
Og nei, det tar ikke mange sekunder å sette sammen et par lenker til deg. Det tar adskillig kortere tid enn å skrive ned noe som allerede er skrevet ned andre steder.

Du virker rimelig forutinntatt, og veldig lite vennlig selv. Så jeg foreslår at du bare finner hjelp annet sted om du ikke liker den hjelpen du faktisk får. Bedre hjelp en selvhjelp får du ikke: no.wikipedia.org/wiki/Hjelp_til_selvhjelp

Ellers går jo ting begge veier, og man ser ikke mange som faktisk svarer/deltar som du sier: www.zen-cart.no/forum/ubesvart

Lykke til!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo