Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

DIBS og ordrenummer

  • Håkon Soldal
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
03/01/2009 18:41 #2740 av Håkon Soldal
DIBS og ordrenummer opprettet av Håkon Soldal
Hei
Jeg er ny med DIBS og kjenner ikke veldig godt til Zen-Cart heller. Jeg hjelper en som bruker Zen-Cart og må bytte fra Cardia (som virker) til DIBS som vi sliter med. Vi har fulgt Readme slik det er oppført i modulen fra DIBS og får igjennom testene på følgende måte at man får feilmelding når man taster feil og får successmelding når kortdetaljene er korrekt. Problemet er når vi får success så sendes ikke ordrenummer tilbake til webshopen. Jeg har sjekket på kontoen hos DIBS og har satt på hake at den skal sende med returverdiene ordreid og alle felter med unntak av kortinformasjonene. Webshopen melder såre fornøyd Takk for handelen, og URL sendt inn er index.php?main_page=dibs_success, men Zen-Cart svarer Ditt ordrenummer: og her er det blankt. Handlekurven blir ikke tømt og databasen inneholder ingen ordrer... Ved bruk av andre betalingsmetoder, så lages ordrer som det skal. Noen som vet noe jeg burde visst?
På forhånd takk fra en newbie

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/01/2009 00:29 #2741 av Hallstein Mårstøl
Har ikke opplevd dette selv, men er din kundes DIBS konto i testmodus hos DIBS?
Da er det ikke DIBS modulen jeg mener som er satt i testmodus, men at DIBS har kontoen til din kunde i testmodus.

Viss alt annet virker etter oppskriften, så er det mulig at dette som kan være årsaken til at ordren ikke blir regisrert som den skal?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Håkon Soldal
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
04/01/2009 09:03 #2743 av Håkon Soldal
Besvart av Håkon Soldal i emne Sv:DIBS og ordrenummer
Vi sjekker med DIBS. Ja jeg mistenker også at det må ha noe med kontoen der å gjøre.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/01/2009 01:02 #2744 av Rune Rasmussen
At du har fulgt instruksen til punkt og prikke betyr vel da også at du har kjørt medfølgende sql inn i databasen ...?

Trinn 1.: Import orders.sql to your database.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Håkon Soldal
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
05/01/2009 06:51 - 05/01/2009 06:54 #2746 av Håkon Soldal
Besvart av Håkon Soldal i emne Sv:DIBS og ordrenummer
Ja det er gjort. :-) Jeg har i tillegg nå i etterkant installert en helt ren ny zen-cart installasjon og gjort samme prosedyre om igjen. Får heller ikke da noe ordrenummer i retur, og DIBS kontoen har hake for at ordrenummer og alle andre felter skal returneres...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/01/2009 09:57 #2747 av Rune Rasmussen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo