Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.
DIBS og ordrenummer
- Håkon Soldal
- Emneforfatter
- Besøkende
05/01/2009 20:21 #2750
av Håkon Soldal
Besvart av Håkon Soldal i emne Sv:DIBS og ordrenummer
Dette står hos domeneshop.no. DIBS-gjengen lurer på hvordan sessions er satt opp. Er det noen ting i Zen-Cart som må passes på her? Har ikke gjort noe ut over standard oppsett.
Session dir = ***/webshop/cache - denne vet jeg er ok
Cookie domain = true
Force cookie use = false
Check SSL session ID = false (bruker ikke SSL)
Check user agent = false
Check IP Address = false
Prevent Spider Sessions = true
Recreate Session = true
IP to Host Conversion Status = true
Session dir = ***/webshop/cache - denne vet jeg er ok
Cookie domain = true
Force cookie use = false
Check SSL session ID = false (bruker ikke SSL)
Check user agent = false
Check IP Address = false
Prevent Spider Sessions = true
Recreate Session = true
IP to Host Conversion Status = true
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
Less
Mer
06/01/2009 20:02 #2761
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:DIBS og ordrenummer
Med standard oppsett av Zen Cart på Domeneshop skal det ikke være noe problem, så lenge modulen er riktig installert.
Er du 110% sikker på at sql-spøringen er kjørt mot riktig database, og at endringene ligger der. Har du dobbelsjekket dette?
Det som hender hos dere er typisk for butikker som mangler databaseendringen, eller hvor ikke alle verdier returneres fra DIBS.
Er du 110% sikker på at sql-spøringen er kjørt mot riktig database, og at endringene ligger der. Har du dobbelsjekket dette?
Det som hender hos dere er typisk for butikker som mangler databaseendringen, eller hvor ikke alle verdier returneres fra DIBS.
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Håkon Soldal
- Emneforfatter
- Besøkende
06/01/2009 21:07 - 06/01/2009 21:34 #2770
av Håkon Soldal
Besvart av Håkon Soldal i emne Sv:DIBS og ordrenummer
110% sikker kan man vel aldri være , men jeg tror jeg har gjort rett. Det eneste jeg eventuelt stusset på var følgende;
SQL-scriptet sier ALTER TABLE `orders` ...... Vi har kun en database og den inneholder mer enn bare ZenCart derfor har jeg brukt prefiks `zen_` slik at tabellen heter `zen_orders` men ellers stemmer scriptet. Og jeg har dobbelsjekket at feltene ligger i db og at `zen_orders` tabellen legger inn data når jeg bruker andre betalingsformer, mens feltene `dibs_orderid` og `dibs_transid` er tomme for disse ordrene.
Har kontakt med DIBS, men det virker ikke som de skjønner dette heller.
MEN det snedige er nå at jeg aktiverte shopen for å gjøre en ny test med skjermdump nå i kveld... Da satte jeg på verdiern Capture Now = YES. DA virket alt plutselig! Så nå ser alt så MEGET bedre ut
SQL-scriptet sier ALTER TABLE `orders` ...... Vi har kun en database og den inneholder mer enn bare ZenCart derfor har jeg brukt prefiks `zen_` slik at tabellen heter `zen_orders` men ellers stemmer scriptet. Og jeg har dobbelsjekket at feltene ligger i db og at `zen_orders` tabellen legger inn data når jeg bruker andre betalingsformer, mens feltene `dibs_orderid` og `dibs_transid` er tomme for disse ordrene.
Har kontakt med DIBS, men det virker ikke som de skjønner dette heller.
MEN det snedige er nå at jeg aktiverte shopen for å gjøre en ny test med skjermdump nå i kveld... Da satte jeg på verdiern Capture Now = YES. DA virket alt plutselig! Så nå ser alt så MEGET bedre ut
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Stig Rune Haugen
- Nybegynner
09/04/2009 15:44 #3219
av Stig Rune Haugen
Besvart av Stig Rune Haugen i emne Sv:DIBS og ordrenummer
Jeg har kanskje en annen feil, men samme symptomer, så jeg hiver meg på denne tråden...
Jeg har ZenCart versjon 1.3.8a/1.3.8 hostet av PROISP.
Bruker DIBS-modulen jeg fant her, ver.1.3.7 (uoffisiell), (men har også prøvd v1.3.6, som jeg fant på dibs.dk)
Ja, jeg har lagt inn orders.sql og dobbeltsjekket i phpMyAdmin.
Ja, jeg har lest README.txt
Har avtale med DIBS.
Når kunden velger VISA-betaling, og gjennomfører dette, kommer han tilbake til /index.php?main_page=dibs_success.
- dibs_success sier takk for ordren, men velger ordrenummeret fra den forrige ordren denne kunden la inn.
- I DIBS administrasjon, under transaksjonsdetaljene, ligger ordredetaljer, men i ordrenummer-feltet står en Trans-ID istedet for ZenCart ordrenummer.
- Ordren er ikke opprettet i ZenCart.
Jeg mistenker at ZenCart ikke sender sitt ordrenummer til DIBS, og at det er dette som forårsaker feilen, men å fikse dette ligger litt over mitt hode.
Jeg har lest igjennom alle trådene her i forumet som anngår dette problemet, også den lange fra jan/feb-08, men vedlagte filer til innleggene finnes ikke lenger.
Kan legge til at oppkravsordre funker helt fint, og at installasjonen min bruker 'zen_' som tabellprefix.
Ja, dette kan man også bruke påska til...
Jeg har ZenCart versjon 1.3.8a/1.3.8 hostet av PROISP.
Bruker DIBS-modulen jeg fant her, ver.1.3.7 (uoffisiell), (men har også prøvd v1.3.6, som jeg fant på dibs.dk)
Ja, jeg har lagt inn orders.sql og dobbeltsjekket i phpMyAdmin.
Ja, jeg har lest README.txt
Har avtale med DIBS.
Når kunden velger VISA-betaling, og gjennomfører dette, kommer han tilbake til /index.php?main_page=dibs_success.
- dibs_success sier takk for ordren, men velger ordrenummeret fra den forrige ordren denne kunden la inn.
- I DIBS administrasjon, under transaksjonsdetaljene, ligger ordredetaljer, men i ordrenummer-feltet står en Trans-ID istedet for ZenCart ordrenummer.
- Ordren er ikke opprettet i ZenCart.
Jeg mistenker at ZenCart ikke sender sitt ordrenummer til DIBS, og at det er dette som forårsaker feilen, men å fikse dette ligger litt over mitt hode.
Jeg har lest igjennom alle trådene her i forumet som anngår dette problemet, også den lange fra jan/feb-08, men vedlagte filer til innleggene finnes ikke lenger.
Kan legge til at oppkravsordre funker helt fint, og at installasjonen min bruker 'zen_' som tabellprefix.
Ja, dette kan man også bruke påska til...
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Hallstein Mårstøl
- Gullbruker
09/04/2009 16:31 #3220
av Hallstein Mårstøl
Besvart av Hallstein Mårstøl i emne Sv:DIBS og ordrenummer
Hos oss ser DIBS ordredetaljer slik ut (tallene er endret for ikke å vise den reelle informasjonen):
DIBS Authorized 2009-04-09 16:05:15 - Transaction #: 99999999 - DIBS order #: TransID-500-090409160515 - OSC order#: 1000
DIBS Authorized 2009-04-09 16:05:15 - Transaction #: 99999999 (Trans. nr hos DIBS) - DIBS order #: TransID-500-090409160515 (Kundenr, Dato og klokkeslett for ordren) - OSC order#: 1000 (Ordrenr. i nettbutikk)
Vi opplever også av og til at denne informasjonen eller ordren ikke kommer inn i admin.
En av årsakene til dette har vi funnet ut har med at DIBS har hatt tekniske problemer.
En annen årsak vi mistenker er at kunden lukker nettleseren før man blir sendt tilbake til nettbutikken og får ordren bekfreftet der. En måte å unngå dette på er å se om du har satt Skip last page? til YES i DIBS modulen.
DIBS Authorized 2009-04-09 16:05:15 - Transaction #: 99999999 - DIBS order #: TransID-500-090409160515 - OSC order#: 1000
DIBS Authorized 2009-04-09 16:05:15 - Transaction #: 99999999 (Trans. nr hos DIBS) - DIBS order #: TransID-500-090409160515 (Kundenr, Dato og klokkeslett for ordren) - OSC order#: 1000 (Ordrenr. i nettbutikk)
Vi opplever også av og til at denne informasjonen eller ordren ikke kommer inn i admin.
En av årsakene til dette har vi funnet ut har med at DIBS har hatt tekniske problemer.
En annen årsak vi mistenker er at kunden lukker nettleseren før man blir sendt tilbake til nettbutikken og får ordren bekfreftet der. En måte å unngå dette på er å se om du har satt Skip last page? til YES i DIBS modulen.
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
09/04/2009 17:55 #3221
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:DIBS og ordrenummer
FineKlær skrev:
Så lenge CallBack er aktivert skal ikke det være et problem, med mindre CallBack svikter. Man kan aktivere e-postutsendelse i DIBS-admin om denne svikter.
njolders problem er kanskje at han ikke har lest godt nok, og fått aktivert alle nødvendige returverdier i DIBS-admin.
PS! Zen Cart kan ikke sende ordrenr. fordi det finnes ikke før ordre er lagret.
En annen årsak vi mistenker er at kunden lukker nettleseren før man blir sendt tilbake til nettbutikken og får ordren bekfreftet der.
Så lenge CallBack er aktivert skal ikke det være et problem, med mindre CallBack svikter. Man kan aktivere e-postutsendelse i DIBS-admin om denne svikter.
njolders problem er kanskje at han ikke har lest godt nok, og fått aktivert alle nødvendige returverdier i DIBS-admin.
PS! Zen Cart kan ikke sende ordrenr. fordi det finnes ikke før ordre er lagret.
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.