Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Visa betalingsløsning for liten nettbutikk

Mer
30/07/2009 09:41 #3492 av Hallstein Mårstøl
Rune skrev:

For noen med liten omsetning og småordrer passer kanskje PayPal, men det vil garantert også selge dårligere fordi folk flest ikke forstår eller stoler helt på løsningen.

Vi tilbyr både PayPal og DIBS, og på det jevne, så har vi mer omstening på PayPal.
Etter at PayPal kom med norsk språk, så har det også vært en liten økning i omsetning i forhold til DIBS. Så at det selger dårligere med PayPal er jeg ikke enig med deg i Rune :-)
Vår innløser for DIBS har også satt ned prisene på provisjonen, så det skal ikke så fryktelig stor omsetning til før dette lønner seg i forhold til PayPal i nettbutikken.
Skal legge til at vi selger ganske mye utenom nettbutikk, og da har vi PayPal om kunden ønsker å betale med kort.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Fredrik Sjølie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
30/07/2009 20:32 #3495 av Fredrik Sjølie
Besvart av Fredrik Sjølie i emne Sv:Visa betalingsløsning for liten nettbutikk
Har brukt Paypal en stund nå, og er forsåvidt fornøyd. Enda ikke tatt ut penger derfra da jeg betaler leverandørene mine med paypal ofte..

Men jeg tror fortsatt jeg skal opprette DIBS snart, da jeg VET at jeg taper kunder på å ikke ta kredittkort.. Er ikke mange over 50-60 som bruker Paypal.. No offence om noen er i den aldersgruppen her :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/07/2009 00:23 #3496 av Hallstein Mårstøl
fredsjo skrev:

Men jeg tror fortsatt jeg skal opprette DIBS snart, da jeg VET at jeg taper kunder på å ikke ta kredittkort..

Du kan du betale med både debit og kredit kort via PayPal.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/07/2009 10:27 #3497 av Rune Rasmussen
Det kan godt være at det går helt fint med PayPal for noen kundegrupper FineKlær, men heller ikke dette er en fasit. Og fredsjo er inne på det som akkurat er problemet, PayPal er slå klønete lagt opp som std. i betalingsvindu at folk ikke forstår at de kan betale med kort der. Om butikken er flink til å informere, endrer navn og får inn kortlogoer på utsjekkingen kan det hjelpe på litt. Man må virkelig tydeliggjøre hva PayPal er for kundene sine, om man vil bruke dette med "godt" resultat. Gjerne også skrive trin for trinn guider i informasjon for betaling/betingelser.

Bare som en fotnote ... selv handler jeg mye på nett, og kjenner nettet godt. Men også jeg foretrekker "vanlige" kortvalg i nettbutikkene, fremfor PayPal, der det finnes. Stoler liksom mer på DIBS m.fl. enn PayPal. :)

En annen ting dere som selgere og kjøpere bør se på er betingelsene, og praksisen, for f.eks hva kortinnløseren gjør i tvistesaker. F.eks om en kunde klager og krever pengene tilbake fra f.eks PayPal, selv om de kanskje ikke har loven på sin side i forhold til kravet. ;)

www.google.com/search?q=paypal+refund

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/07/2009 16:51 #3498 av Hallstein Mårstøl
Vi er egentlig ganske enige vi når det gjelder PayPal Rune :-)
Mitt inntrykk er at kvinner er bedre på PayPal enn menn er. Personlig har jeg ikke PayPal konto heller, så det bekrefter vel litt at vi mannfolk er litt treg her. :laugh:
Jeg gjør også akkurat som du når jeg handler på nett, men jeg bruker alltid kredit kort og ikke debit kort.
Bruker man kredit kort, så kan du gå til kortutgiveren om du får problemer og du f.eks. ikke får varen du har kjøpt.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Ane Hagen
  • Besøkende
  • Besøkende
10/08/2009 23:15 #3523 av Ane Hagen
Jeg har aldri hatt noen form for kortbetaling, men holder på å fikse Pay Pal nå, men jeg har gitt kundene informasjon pr mail når de har valgt forskuddsbetaling at de også kan betale via Pay pal hvis de ønsker dette.

Jeg tror det viktigste for kundene er at de har alternativer. Kortbetaling, forskudsbetaling via bank, og postoppkrav. De som har faktura selger nok aller mest, men de får jo ikke inn alle pengene sine heller.

Nå har jeg altså bestemt meg for å bite tennen sammen og se om jeg får til Pay pal modulen i Zen Cart. Det er jo bare det som har holdt meg igjen mot å få kortbetaling. DIBS er sikkert det aller beste siden det er norsk, men for oss som ikke har mulighet til å få kortbetaling via DIBS så er jo Pay Pal et godt alternativ. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo