Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Betaling og servicepakke

  • ledshop.no
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
19/06/2006 20:33 #418 av ledshop.no
Betaling og servicepakke opprettet av ledshop.no
Hei!

Først av alt vil jeg si at jeg er fornøyd med zen-cart. Men ... Hva er den rimeligste og greieste kort-betalingsløsningen? Leverer cardia en rimelig og grei løsning? Og hvor mye koster det å ha postens servicepakke? Er tjenesten gratis utenom fraktprisene?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • JanFredrik
  • Besøkende
  • Besøkende
20/06/2006 09:20 #421 av JanFredrik
Besvart av JanFredrik i emne Sv:Betaling og servicepakke
Hei,
vi har undersøkt med ulike leverandører for å finne frem til en egnet betalingsløsning. Hva dere velger avhenger hvorvidt dere har tilgang til utviklingsressurser eller ikke.

1) Dere har tilgang til en php utvikler.
Det rimligste alternativet er da å benytte Nordea sin løsning, som er utviklet av BBS. Her må det utvikles admin grensesnitt. Nordea leverer et php grenssnitt som dere må integrere i løsningen. Oppsiden ligger i 0 kr i transaksjonskostnader.

2) Cardia
Alle grensesnitt er ferdig utviklet, modulen er klar for zencart og dere slipper kostnader til en utvikler for integrasjonen. Dere sparer masse tid. Ulempen er at dere må betale en transaksjonskostnad, et sted mellom 3-5 kroner.

Vårt valg falt ned på Nordea, da vi har egne utviklingsressurser. Dette tar selvfølgelig mere tid, modulen må testes osv. Men, når løsningen er oppe vil vi få et bedre resultat pga lavere kostnader. Mao her må man vurdere antall transaksjoner opp mot forventet fortjeneste pr salg.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/06/2006 11:27 #423 av Rune Christensen
DE fleste hos Cardia går for en løsning hvor man betaler rundt 590,- i månden, da har man gratis 500 transaksjoner i månden, og man betaler evt. 3000,- i oppstart.
Det er jo evt. i tilegg til de prosentene som Visa skal ha.<br><br>Melding redigert av: Koolaid, den: 20.06.2006 19:36

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Besøkende
  • Besøkende
20/06/2006 18:54 #425 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Betaling og servicepakke
så vidt jeg kan huske betalte jeg 3000kr i oppstart, 99pr mnd samt 5% pr transaksjon. Jeg bruker cardiashop hvor jeg ikke trenger ssl eller egne sikkerhetsrutiner som feks verified by visa. Alt dette har cardia. Alle mine kort kunder blir redirektet til cardia sin betalingsserver. Dette kan virke dyrt, men i grunnen er det kunden som betaler så sluttsummen er ikke så gal. Fordelen med kortløsning er at du får enda flere kunder. Min erfaring sier at jo flere betalingsløsninger du har jo fler kunder får du da mange vil betale forskjellig. Hvis man ikke har veldig mange transaksjoner i mnd er ikke 590kr i mnd å anbefale. Med cardia sin løsning slipper man ikke unna 5% uansett pr transaksjon mener jeg og huske.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/06/2006 19:35 #426 av Rune Christensen
Jeg har forhandlerstatus hos Cardia og kan tilby følgende:

3000,- i oppstart, 599,- pr månde og da har du gratis 500 stk transaksjoner i månden.
I tilegg kommer avgift til Teller(Visa/mastercard) som i utgangspungtet er 2,6%, men Cardia kan også tilby en avtale med Euroconex som skal ha 2,5% men de bruker en dag mer på å sende deg penger.
Det er også mulig å forhandle seg til bedre prosent om man ommsetter mye og/eller selger produkter med spessielt lav fortjenesteprosent. Reiser og flybiletter f.eks.

De har også en mulighet hvor man kan betale 99,- pr månde og da tar de 5% pr transaksjon pluss de 2,5% til Visa

Så det er egnelitg bare å regne ut selv hva som lønner seg.
Om 5% av omsetningen blir mer enn 500,- i månden er det best å betale 599,- med 500,- gratis transaksjoner.<br><br>Melding redigert av: Koolaid, den: 20.06.2006 19:44

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • ledshop.no
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
20/06/2006 22:39 #430 av ledshop.no
Besvart av ledshop.no i emne Sv:Betaling og servicepakke
Da spør jeg deg: (Har ikke store omsetningen enda...) Hva ville du gjort? Og har du noen erfaringer med postens servicepakker? Priser? Avtaler?

Har egentlig sendt alt med oppkrav som brev tidligere, men dette blir svært kostbart i lengden...:(

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo