Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

korleis fjerne: salgsmelding kan skrives her

  • mliaz
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/03/2007 15:05 #1022 av mliaz
noe eg har lurt på lenge, og enda ikkje har klart å finne en løsning på,
korleis fjerne: salgsmelding kan skrives her?

i tvil om kva eg mener, så sjå her: www.cactus-queen.no

-marte- :dry:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/03/2007 19:03 #1024 av Torje Rørvik
Du går inn i den norske header filen
/includes/languages/norwegian/header.php og endre denne linjen:

define('HEADER_SALES_TEXT', '');

(dvs at du lar det stå '' istedet for 'salgsmelding her')

Fine produkter du har. For å unngå trøbbel med lovverket når det gjelder betingelser, opplysningsplikt o.l ville jeg ha tatt en kikk på forbrukerombudets sider om dette.

www.forbrukerombudet.no/ehandel

Her finnes det bl.a tekst rundt angrerett o.l som du kan kopiere rett inn på sidene dine.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
09/03/2007 19:14 #1025 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:korleis fjerne: salgsmelding kan skrives her
i tillegg til det skal du egentlig legge den endrete filen i en mappe som har samme navn som templaten din. Mappen legges i norwegian. Slik fungerer override-systemet. Alle steder hvor du finner en mappe som heter classic kan du også lage en mappe med navnet på din template og i den legges endrete filer. Dette var litt kort fortalt. Les om override-systemet på www.zen-cart.com
Ved å følge dette er du sikret å bevare dine endringer ved oppgraderinger

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • mliaz
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/03/2007 23:20 #1026 av mliaz
takk for tipset :) + svar. tror jammen eg skal ta å bruke ein god del av infoen frå den siden der eg :)
har nettop beyndt å lage til siden, så den er nok langt frå ferdig, er litt usikker på om eg har låv å ha dei juicy dressene ettersom det bare er kopier. må få sjekket opp i om det er låv så lenge eg tydelig opplyser om at det er kopier. om ikkje så må dei nok bort.

du vet ikkje tilfeldigvis korleis eg får lagt inn noe slikt som: denne siden er under oppbygging som midlertidig første side?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/03/2007 23:54 #1027 av Torje Rørvik
mliaz skrev:

er litt usikker på om eg har låv å ha dei juicy dressene ettersom det bare er kopier. må få sjekket opp i om det er låv så lenge eg tydelig opplyser om at det er kopier. om ikkje så må dei nok bort.

Uffda, da sliter du nok litt - spesielt siden du opplyser om det her:) Nå er jeg langtfra jurist, men salg av piratkopierte varemerker er nesten garantert straffbart. De fleste pleier vel å selge slikt i det skjulte - eller så later de som om det er orginale varer..

du vet ikkje tilfeldigvis korleis eg får lagt inn noe slikt som: denne siden er under oppbygging som midlertidig første side?

Du kan gå i Admin-menyen: Konfigurasjon -> Website Maintenance og sette \"Down for maintenance\" til True.
Da vil ingen av sidene vises til noen. Så kan du legge til din egen IP-adresse \"Exclude your IP\" i samme menyen slik at butikken funker når du går inn på sidene.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
10/03/2007 07:33 #1028 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:korleis fjerne: salgsmelding kan skrives her
Når man til de grader skifter emne er det bedre å starte en ny tråd:) Det gjør det lettere å få oversikt over saker som er tatt opp

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo