Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Backup av hele webshopen

  • db1b
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/04/2007 23:50 #1074 av db1b
Backup av hele webshopen opprettet av db1b
Hvordan tar man backup av hele webshopen ( Har Zen-cart 1.3.x )
Tar backup av hele databasen, men ønsker å ta resten også :)
Noen som vet?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/04/2007 10:13 #1075 av Torje Rørvik
Jeg kopierer hele filstrukturen fra Web-serveren til min lokale PC, jeg..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • db1b
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10/04/2007 14:50 #1076 av db1b
Besvart av db1b i emne Sv:Backup av hele webshopen
Okay, så dersom hele siden kræsjer er det bare å laste opp heile siden på nytt? vil man ikke få mye sikkerhets feil på mappene og filene? Da klarer man vell ikke å logge inn som admin?. Eller blir slikt lagret i databasen? :S

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
10/04/2007 15:20 #1077 av Rune Christensen
Vell, det viktigeste å ta backup av er databasen, template-mappa, bildemappa og de to configure.php-filene.

Resten har du jo evt fra før du lastet opp eller på zen-cart.com med mindre du har gjort endringer eller har tileggmoduler.

Jeg tar altid backup av databasen og bildemappa oftere en resten da de er stort sett det eneste som endrer seg.

Du vil stort sett kunne logge inn som admin og ikke får type sikkerhetsproblemer av å legge ut en hel backup som du snakker om.
Så lenge du ikke sletter det som ligger er fra før men skriver over.
Da må du gi mapper nye rettigheter, men du vill fortsatt få logget inn som admin uten å gjøre det, bare ikke laste opp bilder osv.

Mappen cache vil du ofte ikke oppdatere med backupfiler, bare la den bli. Ofte går det ikke heller :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
18/04/2007 20:27 #1087 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Backup av hele webshopen
Det er mange backuprogrammer og FTP-tjenere som du kan stille inn til automatisk backup. Da lastes så mye du vil ned fra serveren, der butikken ligger og lager kopi på din PC. Du kan også sende det videre til ekstern backup eller online backup. Dette kan gjøres til faste tider. Men databasen er det litt værre med, men noen gjør også det. Ser at Handy Backup lager tidsstyrt backup av MySQL. Har noen erfaring med den?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/04/2007 03:10 #1091 av Per Pettersson
Tok nettopp backup ved å overføre filene til min pc med ftp. Men alle filene blir ikke kopiert. Har det noe med sikkerhet / rettigheter å gjøre? Burde jo kunne kopiere filene. Noe med .htacces filene kanskje?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo